Mostra a Calella de Palafrugell
Pablo López obre Cap Roig amb el seu tempestuós ‘Unikornio’
El festival empordanès ofereix 21 concerts, 16 amb les entrades ja esgotades, amb noms com Raphael, Estopa o Sílvia Pérez Cruz

Cap Roig reprèn el pols aquest divendres com a plaça destacada del circuit de festivals d’estiu, després de la suspensió forçosa del 2020, amb la intensa veu de Pablo López i el repertori del seu recent àlbum ‘Unikornio’. El seu cançoner d’alt voltatge emocional, amb què el cantant i compositor malagueny exorcitza les seves sensacions des de la talaia de l’èxit i disserta sobre l’addicció a la bellesa, posa així el pòrtic a una programació que s’estendrà fins al 21 d’agost, amb el tancament a càrrec de Sara Baras.
El festival de Calella de Palafrugell torna amb un cartell assentat en l’‘star-system’ autòcton que ja abans d’arrencar ha demostrat el seu poder d’atracció: les entrades de 16 dels 21 concerts estan esgotades, i per ara s’han venut més de 33.000 localitats. Cap Roig opera aquest any amb una grada ampliada fins als 2.500 seients (davant els 2.118 de l’edició del 2019) que s’ocuparà amb un límit del 65%, la qual cosa representa unes 1.600 localitats.
El comiat de Perales
Després de l’estrena amb Pablo López, que actuarà acompanyat per la seva banda, gairebé tres mesos després de la tanda de set concerts al Coliseum, el festival ofereix aquest cap de setmana uns altres dos ganxos d’estètiques musicals distanciades: Raphael, amb el seu recital del 60è aniversari de carrera (dissabte) i Els Amics de les Arts, dins la gira ‘El senyal que esperaves’. Després, Cap Roig acollirà artistes com Manel (30 de juliol), Antonio Orozco (2 d’agost), José Luis Perales en el seu ‘tour’ de comiat (6), Love of Lesbian (11), David Bisbal (12), Sílvia Pérez Cruz (17) o Sopa de Cabra (18). Les complicacions derivades de la cinquena onada pandèmica van fer suspendre la gira del britànic Passenger i el recital que havia d’oferir el 3 d’agost.
El toc líric de la mostra el posarà el tenor peruà Juan Diego Flórez (debutant a Cap Roig el 31 de juliol), i hi haurà espectacles per al públic familiar amb El Pot Petit (9) i el Mag Lari (15). L’espectacle de tancament, de Sara Baras, tindrà un caràcter solidari, en benefici de Càritas i dels projectes educatius per als nens en risc d’exclusió social a Palafrugell i el Baix Empordà.
Un ‘village’ multiplicat
El festival, organitzat per la promotora Clipper’s Live amb l’impuls de CaixaBank, no només ha ampliat les grades, també el recinte destinat a la restauració, el ‘village’, sis vegades més gran que altres anys, en consideració a les últimes normatives sanitàries. L’oferta gastronòmica, incloent el tradicional restaurant, va un any més a càrrec de Via Veneto. El ‘village’ obrirà cada dia de concert a les 18.30 hores i inclourà la seva pròpia graella d’actuacions, amb joves artistes com Curricé, sortit de ‘La Voz’, i Jxta Martín, que oferiran dues sessions, a les 19.15 i les 20.30 hores.
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- Per 907.500 euros El Ministeri de Transports licita l’estudi informatiu dels nous accessos ferroviaris al Port de Tarragona
- Obituari Mor Lluís Prenafeta, la mà dreta de Jordi Pujol a la Generalitat
- Guardó El Govern concedeix la Creu de Sant Jordi al president de Prensa Ibérica, Javier Moll
- En les comissions El Parlament blinda la participació telemàtica dels diputats pendents de l’amnistia
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial