Crítica de música
Sidonie i Sidecars, coalició de guitarres a Porta Ferrada
El grup barceloní i el madrileny van retre homenatge a la tornada pop i al rock’n’roll sentimental al festival de Sant Feliu de Guíxols

10/08/2021 ICULT Sidonie en Porta Ferrada / Autor: Xavier Casals /
La nit en què les guitarres elèctriques van alçar la veu a Porta Ferrada ho van fer per partida doble, amb el rock’n’roll sentimental dels madrilenys Sidecars i la desacomplexada bateria de tornades pop de la banda barcelonina Sidonie. Guitarres, sí, però al servei de cançons amb fibra emocional i tonades resoltes, més afins a l’amabilitat d’una nit estival que a l’esperit del garatge, aquest dimarts al Guíxols Arena.
La doble cita va capturar un públic rebaixat en comparació amb altres nits (800 persones), si bé hi va haver complicitat i xivarri a la platea fins i tot amb un grup, Sidecars, amb Juancho Conejo Torres al capdavant (germà de Leiva, ex-Pereza), apartat del ‘mainstream’ català. La seva recepta de ‘riffs’ amb ancestres ‘stonians’ i poesia urbana no va acabar d’exaltar-se, però el grup es va fer fort en el mig temps d’harmonies vocals hospitalàries, com ‘Golpe de suerte’ i ‘Garabatos’ (del nou àlbum, ‘Ruido de fondo’).
Eufòria acusatòria
Notícies relacionadesHi va haver un home molt ocupat: el percussionista Ramiro Nieto, ‘Rams’, que va fer doblet i va pujar de nou a l’escenari per actuar amb Sidonie en un concert més decantat pels ‘grans èxits’ que per aquest àlbum amb relat anomenat ‘El regreso de Abba’. Entrada en escena a cops de guitarra i trames sintetitzades, a l’estil The Who i una benvinguda voluntat d’anar al gra, combinant ‘hits’ (de ‘Fascinados’ a ‘El incendio’) amb reclams frescos: ‘Me llamo Abba’, amb el seu gir a l'estil Gainsbourg en la veu (pregravada) de Kimberley Tell, ‘Portlligat’ o l’euforicoacusatòria ‘Verano del amor’ («‘y un cóctel Molotov’»).
Sidonie té més mala bava del que sembla, com va il·lustrar en els bisos ‘Carreteras secundarias’, lloa les emocions pures davant el postureig (amb cita verinosa a Los Planetas i al Primavera Sound) que va deixar el llistó en el punt més alt possible.
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- Educació a Catalunya Les escoles La Farga i la Vall comuniquen a les famílies que segregaran per sexe i que perdran el concert
- Aniversari del crim de Mas d’Enric "Necessitem que el Govern admeti què va fallar per tancar el dol"
- L’economia dels EUA tremola
- Scully quadro a quadro
- Multimilionari José Elías: «Si no vens, la resta no té sentit»
- En una interlocutòria El Suprem arxiva l’últim intent del jutge Aguirre d’imputar Puigdemont per la trama russa del procés
- El Cercle d’Economia aposta per un sistema de finançament federal
- Guerra comercial Trump amenaça la UE amb aranzels del 200% al vi, el xampany i altres begudes alcohòliques