Crítica de concert
Bad Gyal: la festa explota al Fòrum
La catalana va celebrar el seu ajornat gran concert a Barcelona, on va repassar tot el seu últim EP
Concierto de Bad Gyal en las Nits del Forum /
Semblava que el gran concert de Bad Gyal a Barcelona continuava maleït. El que havia d’haver passat el novembre del 2020 al Sant Jordi Club va passar ahir a la nit, a la fi, al Fòrum malgrat la pluja, que va amenaçar fins a instants abans que sonessin els primers baixos a través del ja icònic ‘sound system’ (uns grans altaveus) que acompanya Alba Farelo a l’escenari. Aquestes primeres notes van destapar l’energia continguda dels seus seguidors des de fa massa temps.
Bad Gyal planteja els concerts com una festa sense treva, i el seu públic accepta el repte amb gust. «Gràcies per aguantar la pluja. Això avui havia de passar. Això és una festa, jo callaré», va dir com a benvinguda l’artista catalana. Va complir. Sense parar, sense cap treva, Bad Gyal proposa una sessió contínua de música ideada per al ball inspirada en sons tropicals com el dance hall i el reggaeton. La de Vilassar de Mar aconsegueix l’efecte que busca a través de transicions mínimes i de barrejar de cançons, trossejar i ajuntar per no perdre dinamisme.
Des que va sonar ‘Pussy’, del seu últim EP (‘Warm up’), per obrir el concert, cap cul es va poder asseure. Ni parar de moure. A dalt de l’escenari, on l’acompanyava un cos de set ballarines, i a la pista, on el ‘perreo’ va convertir la caòtica pista en un vaivé de malucs desobedients. El ball és, de fet, part indispensable del concert, en moltes ocasions primer element del xou. La mateixa artista catalana estableix un diàleg amb el públic a través del ball. A cada cop de natja, una festa. Com una invitació a desinhibir-se sense possibilitat de ser rebutjada, un dels motius pel qual la catalana connecta tant amb la seva gent.
Notícies relacionadesBad Gyal, ja amb l’estatus de diva, va repassar tot el seu últim treball i va anar llançant cartes guanyadores. No importava si eren creacions recents (d’aquestes gairebé no se’n va deixar cap al calaix: ‘Judas’, ‘Blin blin’, ‘Bobo’...) o d’anteriors treballs (‘Jacaranda’, ‘Candela’) perquè la festa ja estava destapada. També abraçada a la nostàlgia amb ‘Pai’, tema que la va catapultar.
Cançons moltes amb missatge empoderador que ha interpel·lat dones joves com ella i el col·lectiu LGTBI, gruix del seu públic. ‘Zorra’, per exemple, es va descobrir com un himne a la sororitat adoptat com a propi pels seus fanàtics. Va fer ben visible el que estava passant des de l’inici del concert: crits a pulmó i ball desenfrenat.
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- LA VISITA BLAUGRANA AL COLISEUM Cinc anys amb un zero a Getafe
- Violència contra les dones Laura Palmer i la por que ens va quedar
- Transparència Hisenda vigilarà més les targetes: demanarà aquestes dades sobre els moviments
- Trump, la Lluna i més enllà
- Aquesta nit Gala dels premis Gaudí
- Premier league Haaland firma una inusual renovació amb el City fins al juny del 2034