Nova economia
Balenciaga llança una línia de roba virtual a Fortnite
La firma d’alta costura reforça la seva col·laboració amb el popular videojoc, on la compra d’accessoris per a personatges digitals s’està convertint en un negoci sucós
La moda i l’alta costura aposten cada vegada més pels videojocs. Aquest dilluns la firma Balenciaga ha anunciat una nova col·laboració amb Fortnite que inclou el llançament d’una línia de roba virtual per vestir els personatges d’aquest món digital, però també altres novetats.
La casa de moda fundada pel dissenyador espanyol Cristóbal Balenciaga comptarà amb una botiga virtual dins del popular videojoc d’estratègia militar en el qual els jugadors podran adquirir quatre tipus de vestits (coneguts com ‘skins’), però també accessoris com motxilles, puntes en forma de sabatilla o productes cosmètics virtuals.
Se llama moda digital, búscalo. @BALENCIAGA
— Fortnite_ES (@Fortnite_ES) 20 de septiembre de 2021
Lee más: https://t.co/Ob0H63TPjb pic.twitter.com/7Z46iUJsQD
D’altra banda, la firma, una de les més cares del món, també llançarà una sèrie de peces de roba i accessoris físics que sí que podran comprar-se al món real en botigues de Nova York, Tòquio, Londres o Seül. Hi ha dessuadores que arriben als 895 dòlars, samarretes per 500 i gorres per 300. Malgrat aquest preu, la marca s’ha popularitzat entre joves, especialment per l’ús que han fet futbolistes i artistes de les seves peces. A Fortnite, Balenciaga busca connectar amb aquest públic.
Una nova economia
L’aposta de la companyia per endinsar-se en el món dels videojocs no és una cosa nova. El desembre passat ja va crear un videojoc per presentar la seva col·lecció de tardor 2021. Al maig, Gucci va arribar a un acord de col·laboració amb la plataforma Roblox per crear un jardí virtual customitzat amb els seus productes i, el 2019, Louis Vuitton va crear ‘skins’ per a personatges d’un altre popular videojoc, el League of Legends.
Amb això, aquestes firmes busquen nous llenguatges comunicatius per popularitzar les seves marques i per vincular la publicitat virtual amb el món real. No obstant, l’aposta té un clar component econòmic, i és que al món virtual dels videojocs s’està donant l’eclosió d’una nova i emergent economia.
Cada vegada són més empreses les que fan el salt a aquesta realitat paral·lela per impulsar un negoci que no para de créixer. S’estima que Fortnite guanya entre 3.000 i 5.000 milions de dòlars a l’any amb la venda de roba virtual, més del que generen firmes com Prada o Dolce & Gabanna. Això fa que, segons l’estrateg i inversor Matthew Ball, el videojoc sigui ja «una de les empreses de roba més grans del món». Obrir les portes a Balenciaga accentua més aquest salt cap al que pot ser el futur d’internet.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia