Sèries
Netflix informa que ‘El juego del calamar’ és l’estrena més vista a la plataforma
La sèrie sud-coreana bat el rècord de ‘Bridgerton’, que estava al capdavant amb 82 milions d’espectadors
Netflix va assegurar aquest dimarts que ‘El juego del calamar’ és la millor estrena de la història de la plataforma al sumar 111 milions d’espectadors en els seus primers 28 dies d’emissió. La sèrie sud-coreana, convertida en un fenomen mundial de masses, supera així altres formats d’èxit com ‘Bridgerton’, que fins ara ostentava el rècord amb 82 milions d’espectadors; ‘Gambito de dama’, ‘Stranger things’, ‘Tiger King’ o l’espanyola ‘La casa de papel’.
No obstant, davant les dades d’audiència de Netflix és recomanable anar amb peus de plom, ja que el mètode que utilitza la plataforma per definir un visionament resulta molt controvertit: n’hi ha prou que un abonat vegi un contingut concret durant dos minuts perquè es comptabilitzi com a espectador. La companyia porta amb absolut secretisme tot el referent a les seves audiències, que no estan auditades per una empresa externa, com acostumen a ferdes de fa anys les cadenes de televisió tradicionals.
Malgrat els dubtes sobre com comptabilitza els seus èxits (dels seus fracassos no n’hi ha notícia), és clar que ‘El juego del calamar’ és un dels formats televisius més populars l’últim any. Segons les mètriques de Google, les recerques relacionades amb la sèrie eclipsen les de qualsevol altre títol, les vambes Vans que porten els protagonistes han augmentat les vendes en un 7.800% i una operadora d’internet sud-coreana va arribar a demanar a Netflix una indemnització per l’increment en l’ús de banda que va suposar la seva estrena a Corea del Sud. El cap de continguts de Netflix, Ted Sarandos, ja va avisar fa un parell de setmanes que la sèrie tenia «moltes possibilitats de convertir-se en el seu programa més important».
La trama d’‘El juego del calamar’ comença amb el protagonista Seong Gi-hun, un home endeutat que contacta amb l’organitzador d’una competició que podria suposar la solució a tots els seus problemes. Allà, trobarà 455 persones de diferent classe social, totes amb els mateixos números vermells, disposades a lluitar a vida o mort per un premi milionari.
L’èxit de la sèrie va sorprendre Netflix, que només va promocionar el seu llançament a Corea del Sud i ni tan sols va oferir passis de premsa als Estats Units, però l’algoritme de la plataforma, que detecta el contingut més exitós en una regió i el potencia en d’altres, va portar aquesta ficció al número u a més de 90 països. «És un creixement salvatge. Produïm contingut local a tot el món i volem que tingui impacte als països en què es fan, però de tant en tant un explota a tot el món», va analitzar Sarandos, al comparar el fenomen d’‘El juego del calamar’ amb títols en espanyol com ‘La casa de pape’ i ‘´Élite’, que han plantat cara al domini de Hollywood.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia