Guardons
‘Canto jo i la muntanya balla’ arrasa en els Butaca amb vuit premis
La imaginativa adaptació de la novel·la d’Irene Solà capitanejada per Guillem Albà i Joan Arqué s’ha emportat els vuit reconeixements als quals optava
Clara Segura i Joan Carreras han triomfat com a millors intèrprets per ‘Filumena Marturano’ i ‘Història d’un senglar’, respectivament

L’original i delicada adaptació teatral del llibre d’Irene Solà ‘Canto jo i la muntanya balla’ partia com a favorita als Premis Butaca amb vuit nominacions i s’han emportat tots els premis als quals aspirava en la cerimònia realitzada aquest dilluns a la nit al Teatre Monumental de Mataró. Els guardons del teatre barceloní atorgats pels espectadors van fer pujar a escena gairebé tot l’equip d’aquesta producció per recollir els guardons a millor espectacle i millor direcció per a Guillem Albà i Joan Arqué; millor actriu de repartiment per a Anna Sahun; millor escenografia per a Alfred Cases i Laura Clos ‘Closca’; millor disseny de llums per a Sylvia Kuchinow; millor vestuari per a Nídia Tusal; millor espai sonor per a Joan Gorro, i millor composició musical, un Butaca que concedeix la Fundació SGAE, per a la cantant Judith Neddermann, que va debutar al teatre amb aquest treball.
Joan Yago, membre de La Calòrica, s’ha alçat amb el Butaca Fundació SGAE al millor text per ‘De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda’, estrenat al TNC.
Clara Segura, que ja té una col·lecció de ‘butaques’, ha triomfat com a millor actriu per ‘Filumena Marturano’ en el rol que dona títol a aquesta obra d’Eduardo de Filippo dirigida per Oriol Broggi. Joan Carreras s’ha alçat com a millor actor per ‘Història d’un senglar’, un desafiament teatral en solitari amb text i direcció de Gabriel Calderón amb el qual Carreras ja va aconseguir el Max a la millor interpretació masculina. En els Butaca la seva proposta també ha destacat com a millor espectacle de petit format. L’adaptació de ‘Les tres germanes’ dirigida per Julio Manrique al Lliure que va aconseguir dos premis Max s’emporta només un dels cinc premis als quals aspirava, el de millor actor de repartiment per a Lluís Soler.
En l’apartat de musicals ‘La filla del mar’ ha aconseguit gairebé tots els guardons: millor musical, actor i actriu de musical per a Toni Vinyals i Mariona Castillo, respectivament.
Dansa
Notícies relacionadesEn dansa, on la competició estava molt disputada, els guardons s’han repartit entre l’aclamat ‘Sonoma’ de La Veronal, elegit millor espectacle, i ‘Hidden’, que ha reportat el premi Fundació SGAE a la millor coreografia a Lali Aiguadé, que també ha rebut el guardó com a millor intèrpret femenina per ‘Gizaki’. I el treball de Luis Martínez Gea a ‘Animal de sèquia’ li ha valgut al ballarí el premi en la categoria masculina com a millor intèrpret.
Els Butaca honorífics, ja anunciats, van ser per a l’empresa Focus pels seus 35 anys anys de treball i esforç a les arts escèniques i per a la veterana actriu Imma Colomer per la seva dilatada trajectòria.
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Funcionaris La Generalitat convocarà una oferta d’ocupació pública de més de 7.000 places
- Intervenció integral La reforma de la Necròpolis de Tarragona transformarà l'entorn de la Tabacalera
- 12-M La Sindicatura de Comptes proposa reduir en 50.000 euros la subvenció electoral de Junts
- Famosos Antonio Orozco, durant un avançament del seu documental: "Estava a casa creient literalment que m'anava a morir"
- Successos Els Mossos denuncien un ‘rambo’ que va sortir a caçar amb arc i fletxes en un bosc de Susqueda
- Interior Trànsit avisarà amb IA de les congestions a l’AP-7 perquè es busquin rutes alternatives