Mig segle d’interpretació

Plácido Domingo presenta una sarsuela a l’Òpera de Viena entre grans ovacions

Fa més de mig segle que hi actua, però mai havia abordat aquest gènere

L’Òpera de Viena sempre ha recolzat el tenor, malgrat les acusacions que pesen sobre ell

Plácido Domingo presenta una sarsuela a l’Òpera de Viena entre grans ovacions
2
Es llegeix en minuts

Plácido Domingo va tornar dilluns a la seva infància i a les seves arrels artístiques amb un inèdit recital de sarsuela a l’Òpera de Viena, un escenari on fa més de mig segle que actua i el públic li va confirmar la seva fidelitat absoluta amb una ovació de més de deu minuts.

Domingo va protagonitzar «Una noche española», una gala dedicada a la sarsuela, un gènere amb què l’artista va iniciar la seva carrera en companyia dels seus pares, Pepita Embil, la ‘Reina de la sarsuela’, i Plácido Domingo Ferrer, destacats artistes d’aquest gènere espanyol.

El veterà cantant i director d’orquestra, que el gener passat va celebrar el seu 80 aniversari just en aquest escenari, va començar la vetllada amb «Quiero desterrar», de la sarsuela «La del Soto del Parral», que va generar molts bravos i aplaudiments que es van repetir en cada aparició de l’artista a l’escenari.

Després de la funció, Domingo va agrair la rebuda del públic en declaracions a la televisió austríaca ORF: «Aquesta ciutat és molt especial i és el millor públic del món».

El tenor mexicà Arturo Chacón i la soprano espanyola Saioa Hernández, sota la batuta del director espanyol Jordi Bernàcer, també van rebre una càlida ovació per les seves àries i duets.

El públic també va mostrar entusiasme amb rams i flors que van llançar als cantants després de la funció, i un aplaudiment de més de 10 minuts que va fer que els tres artistes sortissin de nou a l’escenari per agrair l’ovació dels assistents.

Domingo ha encarnat dotzenes de personatges en les més de 250 funcions, unes 40 com a director d’orquestra, que acumula des del seu debut a l’Òpera de Viena el 1967 amb Don Carlo.

Però mai, com va recordar l’Òpera de Viena, havia protagonitzat una gala de sarsuela, la música amb la qual es va criar i es va formar com a artista amb els seus pares.

Es tanca el cercle

«El cercle sembla que es tanca d’una manera harmoniosa quan, reflexionant sobre les seves arrels, Domingo ofereix el seu propi espectacle de sarsuela en aquest escenari que tant estima», recull el programa de la Staatsoper.

La popularitat del cantant no ha disminuït entre els espectadors de la ciutat, on l’han continuat incloent en la programació després de les acusacions d’assetjament sexual sorgides contra ell el 2019.

Tot i que molts altres escenaris, especialment als EUA però també a Espanya, van suspendre actuacions de Domingo, l’Òpera de Viena sempre ha mantingut que no hi havia motiu per cancel·lar funcions ni rescindir contractes.

El 12 de novembre el tenor va protagonitzar el ‘Nabucco’ de Verdi, però va haver d’interrompre la funció al segon acte per problemes de salut, de manera que el baríton Amartuvshin Enkhbat li va agafar el relleu.

De fet, Domingo va assegurar després de la vetllada d’ahir a la nit que ha estat convalescent d’un fort refredat i que va arribar a pensar que no podria actuar.

La gala d’aquesta nit va ser anunciada el juny passat per l’Òpera de Viena com un recital de comiat de Domingo d’aquest teatre.

Notícies relacionades

No obstant, sense que ni l’escenari ni Domingo hagin explicat el canvi de plans, l’artista ha manifestat que segueix a disposició de l’Òpera de Viena i que qualsevol menció a un comiat ha desaparegut del programa.

«Estic desitjant que arribi la pròxima vegada», ha assegurat avui en la seva xerrada amb l’ORF al parlar del seu amor i relació amb aquest escenari.