Estrena de cine
Crítica d’‘Annette’: operística genialitat
Leos Carax s’alia amb el duo Sparks per compondre un desbordant musical protagonitzat per Marion Cotillard i Adam Driver que és ple de troballes tant visuals com sonores i que arriba a la categoria d’obra d’art en estat pur per la seva gosadia, la seva valentia i la seva fosca bellesa
‘Annette’
Direcció Leos Carax
Intèrprets Marion Cotillard, Adam Driver, Simon Helberg
Any 2021
Estrena 20 d’agost del 2021
Puntuació: ★★★★★
Resulta complicat analitzar una obra tan complexa i aclaparadora com ‘Annette’. És una pel·lícula per estudiar, per aturar-se a desentranyar les seves intricades claus, però també simplement es pot disfrutar deixant-se portar pel poder d’inventiva visual, les brillants composicions, la devastadora posada en escena i el seu poder oníric, surreal i gairebé fantasmagòric.
És, sens dubte, un misteri com han pogut encaixar totes les peces en aquest descomunal treball fruit de la col·laboració entre la banda Sparks i el cineasta Leos Carax. ‘Annette’ és un encreuament tan extravagant com feliç, una espècie de pluja d’idees genials que mai s’atura, que ens porta, a través d’un remolí de cançons de caràcter simfònic, per un viatge al·lucinat de la llum a la foscor, de la passió i l’amor a la gelosia, l’odi i l’ego masculí.
Des de la primera seqüència, sabem que Carax es troba al post de comandament com a demiürg de la funció, mentre els germans Mael introdueixen els personatges en una històrica obertura al ritme de l’energètica ‘So May We Start’. Els artífexs reflexionen entorn de les trampes del món de l’espectacle i la forma en què els espectadors reaccionem davant la bellesa, la poesia que representa el personatge de l’Ann (una delicada Marion Cotillard), cantant d’òpera que cada nit mor en la funció, i a la brusquedat i irreverència del personatge del Henry (un Adam Driver en constant metamorfosi corporal a través de la seva composició interpretativa), un còmic que se sent incomprès.
Notícies relacionadesElls representen una unió improbable, un amor impossible. A Carax sempre li ha agradat convertir les seves pel·lícules en una espècie de conte macabre al voltant del mite de ‘La bella i la bèstia’, també ha tendit en els últims temps a exorcitzar els seus propis fantasmes a través de les històries, que sempre acaben parlant de les seves obsessions particulars i fins i tot de la seva pròpia vida. Sparks s’han acoblat a l’univers del cineasta perquè al cap i a la fi també han sigut experts a barrejar gèneres, a experimentar, a jugar, només que mentre ells es diverteixen, Carax, pateix i continua condemnant-se al turment.
Per això ‘Annette’ és un film bellíssim i poètic, però també brutal i desolador, amb un dels finals més devastadors del cine recent. Podria dir-se que l’inici és 100% Sparks, i aquesta seqüència de tancament, l’única sense música, és 100% Carax. Mentrestant, la simbiosi resulta apassionant. Escenaris que es converteixen en boscos, nadons amb forma de marioneta, ‘stand-ups’ que congelen el riure, tempestes marítimes, aparicions fantasmals i al·lusions directes a Harvey Weinstein. ¿Alguna cosa més? El rampell creatiu, la fúria artística, l’eterna recerca de l’elevació a través de les imatges i el so.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Obligatori per llei La multa que et pot caure per no estar empadronat on vius
- Energies renovables El pàrquing de l’Alcampo de Sant Boi es transformarà en la instal·lació fotovoltaica més potent de l’àrea de Barcelona
- Conflicte a Girona Una família denuncia que un home s’ha quedat d’ocupa en una casa que li van deixar a Llagostera
- salut mental Els diagnòstics de TDAH entre els adults creixen en els últims anys
- Mamarazzis El City, la prioritat de Pep Guardiola després de la seva separació
- El PPE mostra la seva "preocupació" per l’estat de dret a Espanya
- Feijóo i el risc de recolzar Mazón
- Sánchez lloa el socialisme de Page tot i les seves diferències
- Isabel Rodríguez: "Sense allotjaments turístics, l’augment de l’oferta contindrà els preus"
- Alexia salva el Barça de l’empat en l’últim minut a Bilbao