Crítica de música

Brahms amb nom de dona

  • Alexandra Conunova brilla al ‘Concert per a violí’ del músic romàntic dirigida per la mestra Ruth Reinhardt

Brahms amb nom de dona

May Zircus

1
Es llegeix en minuts

L’últim programa de l’OBC es va oferir amb una important modificació, ja que, davant la baixa de la violinista Patricia Kopatchinskaja, es va cancel·lar l’estrena local de ‘Corpo elettrico’, de Luca Francesconi, coencàrrec amb la Filharmònica de Radio France, la Casa da Musica Oporto i les orquestres de Bamberg, Los Angeles i Cincinnati. Es va mantenir al podi la directora alemanya Ruth Reinhardt i als faristols la ‘Setena Simfonia, Tràgica’ de Dvórak, que va acomiadar la feliç vetllada.

Notícies relacionades

En lloc de la frustrada estrena el conjunt català va proposar dues obres igualment interessants, com ‘Zárlivost’ (‘Gelosia’), el teatral i descriptiu preludi de l’òpera ‘Jenufa’ que Janácek eliminaria per canviar-lo per una breu introducció i la interpretació de la qual –l’OBC la incorporava al seu repertori– va fer enyorar la tornada d’aquest títol fonamental a la cartellera barcelonina.

Però el violí com a instrument solista no va ser absent del programa, ja que es va comptar amb la virtuosa Alexandra Conunova que es va lluir al ‘Concert per a violí’ de Brahms, obra que per molt programada que sigui –dimarts sonarà de nou al Palau– sempre resulta un plaer. Guanyadora de diversos premis pel seu domini tècnic i expressiu, Conunova va brillar en les seves intervencions, especialment en el popular i agitanat últim moviment, molt còmoda al costat d’una OBC ben guiada per Reinhardt, que tornava a Barcelona després del seu debut a l’Auditori el curs passat. Com a propina Conunova va regalar unes aplaudides variacions sobre temes de la seva terra, Moldàvia.