Crítica de concert
Arlo Parks, menys suggerent en directe que al disc
La cantant britànica va presentar el premiat ‘Collapsed in sunbeams’ a l’Apolo exhibint les seves bones cançons, però decantant-se per un tractament sonor inesperadament convencional

El seu primer disc llarg, ‘Collapsed in sunbeams’, ens va donar asil anímic en el primer hivern de pandèmia amb la seva nocturnitat soul-funk i la seva poesia del desemparament, i el degoteig de felicitacions (Mercury Prize al millor àlbum) va amplificar l’onada, que aquest dilluns va arribar a l’Apolo amb tot el paper venut. Expectació alta davant Arlo Parks, efecte crescut pel petit prodigi que representa aquests dies el concert d’una artista estrangera en una sala amb lliure circulació per obra i gràcia del passaport Covid.
Sessió que va obrir Iris Deco, àlies de Júlia Collado, cantant i compositora de Navarcles amb un substanciós debut entre les mans, ‘Golden’ (produït amb Ferran Palau), que va citar acompanyada tan sols pel pianista Bru Ferri. Les inflexions r’n’b van quedar així una mica laminades, però Iris va desprendre magnetisme apel·lant a Billie Holiday (‘Strange fruit’) i defensant peces de sinuosa sensualitat, com ‘Flames’.
Contenidors d’angoixes
Notícies relacionadesEn contrast, allò d’Arlo Parks, malgrat els bons auguris que despertava el seu àlbum, va resultar una mica mancat de definició. Tot i que el tema d’obertura, ‘Hurts’, poderós contenidor d’angoixes (depressió, alcoholisme), portador d’una invasiva tornada, va marcar territori per començar, ja allà es va veure que la sonoritat del directe es desviava del penetrant registre d’estudi. La intimitat d’aquella gravació, una mica crua i que treia partit del traç fred del sintetitzador, va ser suplerta per una presència de banda, un quintet, que no feia créixer les cançons, sinó més aviat desproveir-les del misteri i acostar-les a un funk-r’n’b dels noranta a l’estil Morcheeba.
Parks va lluir (moderadament) veu i, sobretot, repertori: allà van estar ‘Black dog’, ‘Hope’ i les repescades ‘Sophie’, amb el seu tram rapejat, i ‘Super sad generation’, per mantenir en el seu lloc el perfil de creadora de cançons amb pòsit i bones idees melòdiques. Però va desconcertar el tractament sonor adult, convencional de fet, per part d’una artista de 21 anys a qui s’ha presentat com a símbol de la Generació Z.
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- Ciclisme La Volta suspèn el final de l’etapa reina a Queralt i farà una etapa plana de 120 km amb final a Berga en el seu lloc
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Crisi transatlàntica ¿Per què el Vell Continent és tan important per als EUA? Desmuntant el mite de l’Europa parasitària de Trump