Mostra a Barcelona
El Museu del Disseny reorganitza la col·lecció amb una nova exposició permanent
La mostra ‘Objectes comuns. Històries locals, debats globals’ reuneix 274 peces i 34 documents originals

El Museu del Disseny de Barcelona proposa des d’aquest divendres una nova mirada a la col·lecció del centre a l’exposició permanent ‘Objectes comuns. Històries locals, debats globals’, que suposa la primera gran reorganització de l’equipament des de la seva inauguració el 2014 per acostar el disseny al públic.
La mostra, comissariada per l’historiador i dissenyador Oriol Pibernat, s’ha instal·lat en un espai més accessible per al visitant, en un lloc central de la planta 0 de l’edifici, cosa que converteix l’exposició en la porta d’entrada al museu. Amb aquests canvis, el Museu del Disseny pretén dinamitzar i donar a conèixer més a fons la col·lecció pròpia del museu.
La reestructuració ha comportat una ampliació de la col·lecció amb prop d’un centenar de noves peces que la completen i actualitzen. En total, la mostra reuneix 274 peces i 34 documents originals.
L’objectiu és posar de manifest l’enorme impacte social, estètic i cultural del disseny, capaç de convertir objectes comuns en peces exemplars i rellevants culturalment. L’exposició evidencia de quina manera el disseny dialoga amb els grans temes de la contemporaneïtat i intenta aportar respostes als reptes col·lectius com a societat. També ensenya com el disseny vincula el passat, que li atorga profunditat històrica, amb el present, que li proporciona actualitat temàtica.
Vincle amb Barcelona
Notícies relacionadesUn altre dels eixos de la nova exposició permanent és el vincle entre el disseny i Barcelona, cosa que reflecteix la importància que ha tingut aquesta disciplina a la ciutat.
Entre les peces que es poden veure a l’exposició figuren icones del disseny autòcton com la cadira Butterfly o BFK, les butaques Catalana i del Gatcpac, els llums Disa de Coderch, les setrilleres Marquina, el pal de fregar, el banc Catalano d’Òscar Tusquets i Lluís Clotet o la motocicleta Impala.
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- Per 907.500 euros El Ministeri de Transports licita l’estudi informatiu dels nous accessos ferroviaris al Port de Tarragona
- Obituari Mor Lluís Prenafeta, la mà dreta de Jordi Pujol a la Generalitat
- Guardó El Govern concedeix la Creu de Sant Jordi al president de Prensa Ibérica, Javier Moll
- En les comissions El Parlament blinda la participació telemàtica dels diputats pendents de l’amnistia
- Pla de rearmament El Govern aprova el pla d’inversions per arribar al 2% del PIB de despesa en defensa aquest any amb 10.471 milions