Reestrena

Nous intèrprets mantenen la vigència de ‘Mazut’ al Lliure

  • Gairebé 10 anys després, Baró d’evel remunta l’espectacle, que parla de la fugida d’un món que s’ensorra, cedint el protagonisme a Julien Cassier i Marlène Rostaing a l’escenari de Gràcia

Nous intèrprets mantenen la vigència de ‘Mazut’ al Lliure
2
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

La companyia Baró d’evel es reinventa i porta el seu aclamat espectacle ‘Mazut’ interpretat per primera vegada per actors diferents dels autors i executors de la peça. Aquesta vegada Blaï Mateu Trias i Camille Decourtye no seran a escena. Al seu lloc, al Lliure de Gràcia actuaran a les seves ordres, a partir del 29 de desembre, Julien Cassier i Marlène Rostaing.

«Aquesta peça no s’havia vist gaire. Fer-la amb altres intèrprets ens permet treballar d’una altra forma amb persones amb qui tenim afinitat: Julien i Marlène són també creadors i, com a tals, han aportat coses noves a l’obra», opina Mateu. Com ell i Decourtye, la nova parella és molt versàtil, capaços tots dos de cantar, ballar, actuar i «connectar» amb el seu llenguatge, «que és diferent», afegeix. La base de l’espectacle és la mateixa. «Tot és bastant igual, el muntatge és fidel a l’original però aquest, és clar, s’adapta a ells, que són més joves», assenyala. Ells han d’interpretar ara aquests personatges que canvien, es transformen i evolucionen davant l’espectador.

Total vigència

Mazut es va estrenar al Mercat de les Flors el 2012, però no ha perdut vigència. «Parla de la fugida d’un món que s’ensorra amb un llenguatge pluridisciplinari», comenta el director. «El confinament ens ha permès anar més enllà, aprofundir i madurar-lo més».

Notícies relacionades

‘Mazut’, que significa ‘canvi’ en grec, va ser la primera col·laboració de Baró d’evel amb Mal Pelo, la companyia de dansa de María Muñoz i Pep Ramis, i també amb l’artista Benoît Bonnemaison-Fitte. Mazut va suposar un canvi important per a nosaltres que ens va permetre créixer i desenvolupar després Bestias, Là i Falaise». L’obra parla de la necessitat de tornar a l’essència natural de l’ésser humà, de recuperar l’animalitat i l’instint, amb una posada en escena poètica i intimista, en què els sons de la naturalesa i del mateix cos creen tot un univers combinant elements del circ, la dansa, la música i les arts plàstiques. 

Aniversari

Baró d’evel segueix endavant amb altres projectes. Té ‘Falaise’ en gira i un interessant projecte en marxa per commemorar els 20 anys de la companyia. «L’aturada a causa de la pandèmia ens ha donat temps per pensar i reavaluar el nostre treball. Estem preparant un llibre no tant sobre la nostra trajectòria, sinó sobre la singularitat del nostre món artístic i de la nostra manera de treballar». El llibre, probablement autoeditat, tindrà més imatges que paraules i es dirà ‘Les beaux gestes’, títol que reflecteix tant la bellesa dels seus gestos en escena com dels gestos més profunds que amaren la filosofia de vida d’aquesta interessant companyia francocatalana establerta a prop de Tolosa.

‘Misericordia’, d’Emma Dante, a Montjuïc