El futur de l’escenari del Paral·lel

La sala Barts tancarà les seves portes el 17 d’abril

La promotora The Project, gestora de l’espai de titularitat pública des de la seva creació el 2012, lamenta que el seu projecte «no encaixa» amb les bases del concurs convocat per l’Ajuntament de Barcelona

La sala Barts tancarà les seves portes el 17 d’abril

Ferran Sendra

2
Es llegeix en minuts
Jordi Bianciotto
Jordi Bianciotto

Periodista

ver +

El propòsit de l’Ajuntament de Barcelona d’emprendre un concurs encaminat a la creació de la Casa de la Música s’ha revelat incompatible amb la continuïtat de Barts i la seva proposta «transversal i multiescènica», lamenta The Project, la promotora que gestiona l’escenari des de la seva creació el 2012. Per això, Barts (acrònim de Barcelona Arts On Stage), tancarà les seves portes el 17 d’abril, després de gairebé una dècada de programació durant la qual ha acollit prop d’un miler d’artistes i més d’un milió i mig d’assistents.

El projecte de Barts, situat a la sala de titularitat pública del Paral·lel (allà on es va alçar el Teatre Español i, a partir dels anys 80, successivament, Studio 54, Chic Studio i Artèria Paral·lel), es va posar a caminar el novembre del 2012 amb el lema d’«un espai per somiar» i el propòsit d’encaixar propostes no circumscrites exclusivament a la música, sinó obertes al teatre familiar i musical, i a la comèdia ‘stand up’. Ara, The Project indica, a través d’un comunicat, que «les discrepàncies amb el detall i el contingut del nou concurs per a la gestió del teatre, que limita l’ús només a la música, fan inviable la continuïtat del que és i el que ha sigut Barts». Per això, la promotora es veu impulsada a retirar-se del concurs. «Aquest fet ens ha fet prendre la dolorosa decisió de no presentar una proposta de continuïtat del nostre projecte, ja que estaria condemnada per endavant».

Cultura musical de base

Notícies relacionades

L’ajuntament va anunciar el 2020 el seu propòsit d’establir en aquesta sala la primera Casa de la Música de Barcelona, una vegada expirés la concessió a The Project, i d’obrir un concurs per a la cogestió de l’espai. El delegat de Drets Culturals de l’ajuntament, Dani Granados, va indicar llavors que els plans apuntaven a «aglutinar la cultura musical de base de la ciutat, que no té un equivalent del que és el Lliure per al teatre o el Mercat de les Flors per a la dansa», i que això representava tant exhibir projectes acabats com acollir projectes en desenvolupament. Granados va apuntar a festivals mitjans i petits, «com el Say it Loud o l’AMFest», que podia tenir problemes per trobar escenari en el futur, i va afegir que la sala petita del complex, ara coneguda com a Barts Club, «seria un escenari perfecte per acollir propostes de l’escena de cantautors».

Des de The Project, es recorda que Barts ha acollit durant aquest temps exponents de «la comèdia més àcida i actual», amb noms com Andreu Buenafuente, Berto Romero, Goyo Jiménez, Antonia San Juan, Louis CK, Jamel Debbouze, Gad Elmaleh o Bill Bailey, així com produccions com l’espectacle ‘El petit príncep’, nascut a la sala i que va estar vuit temporades en cartellera. En l’àmbit musical, han passat per Barts multitud de figures internacionals, com Jamie Cullum, Foo Fighters, Ben Harper, Pat Metheny, Lucinda Williams, The Waterboys, Camel, Chucho Valdés & Joe Lovano, Alan Parsons, Dead Can Dance o LCD Soundsystem, així com autòctones, des d’Estopa fins a Love of Lesbian. 

Temes:

BARTS