Crítica de cine

‘Camera Café, la película:’ surrealisme a l’oficina

  • La ‘sitcom’ de Telecinco arriba al cine en forma de comèdia lliure en què acampen a gust l’absurd i la rialla desprejuiciada.

‘Camera Café, la película:’ surrealisme a l’oficina

EPC

1
Es llegeix en minuts
Beatriz Martínez
Beatriz Martínez

Periodista

Ubicada/t a Madrid

ver +

’Cámera Café, la película’

Direcció  Ernesto Sevilla

Intèrprets  Arturo Valls, Carlos Chamarro, Ana Milán, Esperanza Pedreño, Carolina Cerezuela, Joaquín Reyes, Álex O’Dogherty

Any  2022

Estrena  25 de març del 2022

★★★  

Portar a la pantalla una ‘sitcom’ com ‘Camera Café’ no era una tasca fàcil. La mítica sèrie de televisió tenia uns patrons molt clars i estrictes: un conjunt molt coral de personatges que treballaven en una oficina i es reunien davant d’una màquina de cafè que registrava les seves relacions i les seves diferents personalitats a través de les diferents xafarderies que es generaven en l’entorn laboral. 

Notícies relacionades

Ernesto Sevilla es fa càrrec de la direcció acompanyat en el guió per Joaquín Reyes i Miguel Esteban, especialistes a l’hora de manejar els esquetxos i d’imprimir un particular sentit de l’humor marcià a les seves propostes. En aquesta ocasió, l’espai s’amplia i la càmera es mou per l’oficina seguint els passos de Jesús Quesada (Arturo Valls) i les seves diatribes en un món que es regeix pels seus propis codis, com que abandoni la seva carrera de ‘loser’ gràcies a un globus groc que li canvia la sort en un espectacle de màgia. 

Una comèdia libèrrima en tots els sentits, tumultuosa com ha de ser, deliciosament absurda, amb el punt just de nostàlgia cap als personatges i tenyida d’un encantador surrealisme que emparenta Berlanga amb Lynch mentre atresora instants pop memorables, com l’aparició de Karina o Andy & Lucas o la possibilitat d’un multivers ‘chanante’ on tot és possible, fins i tot les batalles samurais amb catanes, els bucles temporals o els pastissos al·lucinògens.