Rialles i acrobàcies
Circ Cric i Nits de circ tornen amb ganes de recuperar la normalitat
Tortell Poltrona convida a descobrir la naturalesa amb una activitat immersiva als peus del Montseny, i Genís Matabosch presenta la segona edició d’un festival a l’aire lliure a Besalú i a Roses

Amb ganes de recuperar la normalitat –i d’eliminar aviat les mascaretes– el Circ Cric ha tornat a obrir les portes als peus del Montseny. Fins al 12 de juny les carpes acullen propostes variades a Sant Esteve de Palautordera com ara ‘Apocalypso’ (23 d’abril), un espectacle creat per les companyies francosuïsses Tête de Mules & Buff Papier. També hi haurà actuacions musicals. Albert Pla hi portarà les seves àcides cançons el 30 d’abril. Tampoc faltarà el clàssic ‘Què bèstia!’, del ‘clown’ Tortell Poltrona & Cia (16 d’abril, 14 i 28 de maig i 4 de juny) i la tradicional Fira d’espectacles i activitats (1 de maig). Més enllà de les activitats en carpa, entre les novetats destaca ‘La natura ens parla’, una activitat immersiva i vivencial en forma de passeig que ha assessorat el científic ambiental Martí Boada. A més, hi ha el circuit gratuït ‘La natura ens parla’.
Sota les estrelles
Nits de circ torna aquest estiu després de la bona acollida de l’any passat. Espectacles sense lona, amb números a cel obert amb orquestra i grades a l’aire lliure en espais singulars tornen en una segona edició amb més funcions i més artistes, tots escollits d’entre les propostes vistes en cites com ara el Festival Internacional Elefant d’Or de Girona que dirigeix Genís Matabosch, director artístic de ‘Nits de Circ’ que ha presentat aquest dilluns la programació. Del 10 al 13 d’agost hi haurà actuacions al Molí de Besalú (la Garrotxa) i del 16 al 24 d’agost a la Ciutadella de Roses (l’Alt Empordà), a partir de les 21.30 hores.
Notícies relacionadesEn total hi haurà 12 actuacions protagonitzades per 23 artistes de vuit països diferents. Hi destaquen figures com els acròbates del Kazakhstan ‘Troupe Hassak’ amb un espectacle de doble pal i ascensió en escales; el ‘Navas Team’ amb una actuació sobre la roda de la mort i el trapezi volant de la xilena Camila Palma. També es podran veure números protagonitzats per campions del patinatge acrobàtic premiats en el Festival Internacional del Circ de Budapest, l’espectacle de cintes aèries made in Vietnam ‘Moment of Love’ i l’humor amb el còmic català Eric Boo.
Aquest any l’aforament serà molt més gran gràcies al final de les restriccions de l’era covid. En lloc de 9.300 butaques n’hi hauran 15.600. De moment, 4000 ja s’han esfumat en la prevenda exclusiva per als espectadors habituals.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Reforma pendent El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Pla pilot El Govern concedirà beques de 500 euros al mes per estudiar Filologia Catalana i augmentar la xifra de professors
- Catalunya Media City Salvador Illa presenta el ‘hub’ audiovisual Catalunya Media City a les Tres Xemeneies
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu
- Criança El pediatre Carlos González explica la importància de la dependència emocional amb els fills: "Tots tenim una dependència dels nostres pares..."