Festival entre el 7 i el 28 de maig
Cannes anuncia la seva suculenta oferta
El festival francès presentarà aquest any els últims treballs de David Cronenberg, Claire Denis, Hirokazu Koreeda, James Gray, Ethan Coen i Tom Cruise, entre d’altres

Aquest matí, a les 11.00 hores, Thierry Fremaux, responsable artístic del Festival de Cannes, ha fet la roda de premsa més esperada anualment per la cinefília global: la presentació dels títols que engrossiran la pròxima edició del certamen francès, que se celebrarà entre el 17 i el 28 de maig.
El primer a destacar és que els rumors són simplement això, rumors: a David Lynch no se l’espera aquest any, ja que, com el mateix director es va encarregar de dir després d’aparèixer la notícia que havia rodat un film en secret i que es podria veure aquest any a Cannes, no té cap pel·lícula preparada.
Altres títols que circulaven des de feia setmanes entre els mitjans de comunicació i les xarxes socials sí que hi seran presents. Començant per la segon entrega de ‘Top Gun’, fora de concurs i amb homenatge a Tom Cruise. També s’ha confirmat ‘Crimes of the future’, el retorn de David Cronenberg després de vuit anys sense rodar cap film.
Viggo Mortensen, Léa Seydoux i Kristen Stewart protagonitzen aquest relat ambientat en un món futur en què no existeix el dolor i la humanitat s’ha adaptat a un entorn sintètic: pur Cronenberg.
James Gray representa el cine nord-americà
Tampoc faltaran a la cita noms recurrents com els del japonès Koreeda, els germans Dardenne, Ruben Ostlund (Palma d’Or el 2017 amb ‘The square’), Cristian Mungiu (també mereixedor de la Palma d’Or, el 2007, per ‘4 meses, 3 semanas, dos días)’ i Park Chan-wook.
De moment –la llista no està tancada, ni de bon tros–, el cine nord-americà estarà representat per un altre director molt estimat a Cannes, James Gray, que arribarà amb ‘Armageddon time’, un drama sobre el pas de l’adolescència a la maduresa ambientat al barri novaiorquès de Queens en la dècada dels 80, amb Anne Hathaway i Anthony Hopkins al capdavant del repartiment.
Morts vivents en clau còmica
El cine francès, lògic cavall de batalla del certamen, tindrà nombrosa delegació. ‘Frère et soeur’, d’Arnaud Despechin, és la crònica de la relació entre dos germans, interpretats per Marion Cotillard i Melvil Popupaud, que es retroben per la mort dels seus pares després de dues dècades sense parlar-se.
Michael Hazanavicius (que va evocar el cinema mut a ‘The artist’ i l’etapa maoista de Jean-Luc Godard a ‘Mal genio’) la pren aquí amb el cine de morts vivents, tot i que en clau còmica: ‘Z (comme Z)’, ‘remake’ d’un film japonès de fa cinc anys, ‘One cut of the dead’, narra les tribulacions de l’equip de rodatge d’una pel·lícula barata de zombis que són atacats per zombis reals. El film inaugurarà el certamen.
De sèrie a pel·lícula
Olivier Assayas, per la seva banda, ha prolongat en format de sèrie de televisió una de les seves millors pel·lícules, ‘Irma Vep’ (1996), centrant-se en una actriu nord-americana (Alicia Wikander) que arriba a París per protagonitzar un ‘remake’ d’un clàssic del serial francès, ‘Les vampires’ de Louis Feuillade.
‘Les amandiers’ és l’evocació a càrrec de la realitzadora i actriu Valeria Bruni-Tedeschi del treball a la prestigiosa escola de teatre que va dirigir Patrice Chéreau, encarnat aquí per Louis Garrel. I Claire Denis explica a ‘The stars at noon’, coproducció franco nord-americana, la relació entre una periodista i un home de negocis a la conflictiva Nicaragua de 1984.
Rússia i Ucraïna, presents al festival
A Bruni-Tedeschi i Denis s’hi afegeix una altra realitzadora, Kelley Reichardt, que a ‘Showing up’ ha tornat a treballar amb la seva actriu predilecta, Michelle Williams, per explicar les experiències d’una artista abans de la inauguració d’una exposició de la seva obra.
Notícies relacionadesEn ple conflicte entre Rússia i Ucraïna, els dos països tindran presència a Cannes amb ‘La esposa de Tchaikovski’ i ‘The natural history of destruction’, els últims treballs del rus Kirill Serebrennikov –enfrontat des de fa temps al govern Putin– i de l’ucraïnès Serguei Loznitsa, tot i que aquest ha fet el seu film amb participació econòmica lituana.
El festival oferirà també dos esperats documentals de rock, ‘Moonage daydreams’, un retrat de David Bowie realitzat per Brett Morgen per a IMAX, i ‘Jerry Lee Lewis: Trouble in mind’, dirigit per Ethan Coen.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Alto el foc a Gaza Hamàs completa l’alliberament dels ostatges israelians vius de la primera fase de la treva
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència