Cita cinematogràfica
Albert Serra competirà per la Palma d’Or de Cannes per primera vegada
El director de Girona presentarà la seva nova pel·lícula, ‘Tourment sur les îles’, a la Secció Oficial del Festival de Cannes
El cineasta va guanyar el Gran Premi del Jurat en la secció ‘Una certa mirada’ el 2019 amb ‘Liberté’

zentauroepp48205375 spanish film director albert serra poses during a photocall 190519181042 /
Quan el cine espanyol semblava que havia quedat relegat de la Secció Oficial del Festival de Cannes, el certamen acaba d’anunciar tres títols més que competiran per la Palma d’Or, un dels quals és la nova pel·lícula d’Albert Serra, abans anomenada ‘Bora Bora’ i que ara ha agafat el títol de ‘Tourment sur les îles’. Es tracta d’una coproducció hispanofrancesa protagonitzada pels actors Sergi López i Benoît Magimel.
S’hi narra la història d’una escriptora que torna a la seva llar, a la Polinèsia Francesa, després d’haver triomfat a l’estranger i que es troba sumida en una crisi creativa. El desconcert inundarà la seva vida, per això acceptarà un treball com a traductora simultània per a un ambaixador mentre intenta recuperar la inspiració.
Notícies relacionadesÉs la primera vegada que el director català accedeix a laa Secció Oficial del prestigiós festival, tot i que, d’alguna manera, des dels seus inicis, sempre hi havia estat vinculat, participant en les seves seccions paral·leles. El 2006, amb ‘Honor de cavallería’ va ser present a La Quinzena dels Realitzadors, el 2008 a la Setmana de la Crítica amb ‘El cant dels ocells’ i fa tres anys va guanyar el premi especial del Jurat de la secció ‘Una certa mirada’ gràcies al seu iconoclasta ‘Liberté’. Després de passar per totes les seccions i de presentar ‘La mort de Lluís XIV’ en una sessió especial fora de concurs, a Albert Serra només li quedava la competició oficial; el seu salt natural, un assoliment que per fi ha aconseguit en aquesta edició.
Feia molt temps que un nom de la nostra cinematografia que no fos Pedro Almodóvar aconseguia aquesta fita. Albert Serra s’uneix a l’escassa nòmina de directors contemporanis que sembla que estan a l’altura de les circumstàncies. No serà l’única presència espanyola en la Croissette, ja que la debutant Elena López Riera competirà en la Quinzena dels Realitzadors amb la seva opera prima, ‘El agua’. A més, en la Setmana de la Crítica, s’han programat dos curtmetratges, ‘Cuerdas’, d’Estíbaliz Urresola, i ‘Nissa je estigio voljeti’, d’Anna Fernández de Paco.
- Barcelonejant Així és el jardí viral de Barcelona amb més de 200.000 flors
- Districte de Ciutat Vella El tràfic de fàrmacs per crear la ‘droga dels pobres’ s’expandeix a la zona més vulnerable de Barcelona
- A les 40 setmanes L’alcalde de Girona Lluc Salellas anuncia la mort del seu fill no nat «de manera inesperada»
- La lliga de campions Adeu, Champions; ‘ciao’, Ancelotti
- L’anàlisi La remuntada mai va ser real
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Tribunals El Suprem ha aplicat la perspectiva de gènere en 26 sentències de violència masclista i agressió sexual des del 2018
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Antiimmigració als EUA Alerta per la retirada de visats universitaris estrangers als EUA: «Sembla que aprofiten qualsevol oportunitat per deportar-nos»
- Primers exemplars protegits de la comarca Així són els quatre arbres del Jardí Botànic Històric de Barcelona declarats ‘monumentals’ per la Generalitat