Premis de les Arts Escèniques

‘Canto jo i la muntanya balla’ i ‘Una noche sin luna’, favorites per als premis Max

  • L’adaptació de la novel·la d’Irene Solà i l’homenatge a Lorca de Juan Diego Botto lideren el rànquing amb cinc nominacions.

  • El 6 de juny es donaran a conèixer els guanyadors de la 25a edició dels premis al Teatre Principal de Maó.

‘Canto jo i la muntanya balla’ i ‘Una noche sin luna’, favorites per als premis Max
2
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

‘Canto jo i la muntanya balla’ i ‘Una noche sin luna’ parteixen com favorites als premis Max de les Arts Escèniques que se celebraran al Teatre Principal de Maó (Menorca) el pròxim 6 de juny. Tant l’adaptació del llibre d’Irene Solà dirigida per Guillem Albà i Joan Arqué com ‘Una noche sin luna’, escrita i interpretada per Juan Diego Botto, qui encarna Federico García Lorca, han obtingut cinc nominacions.

Aquest homenatge al poeta, que s’ha pogut veure en algunes poblacions catalanes, aspira al Max en les categories de millor espectacle, autoria teatral, producció, direcció i actor. Per la seva banda, ‘Canto jo i la muntanya balla’, que va arrasar als Premis Butaca, competeix com a millor espectacle; composició musical, firmada per la cantautora Judit Neddermann; espai escènic (una creació d’Alfred Casas i Laura Closca) i il·luminació, obra de Sylvia Kuchinow. No figura, en canvi, com a millor adaptació o versió d’obra teatral, on hi ha Julio Manrique, Marc Artigau i Sergi Pompermayer per ‘Carrer Robadors’; Ana Zamora per ‘Numancia’ i Ignacio del Moral per ‘El viaje a ninguna parte’.

‘Carrer Robadors’, adaptació del relat de Matthias Enard que va inaugurar el Festival Grec i es va muntar després al Romea, també està nominada a millor actor masculí, per la grandiosa interpretació de Guillem Balart, i en la categoria d’espai escènic.

Veus femenines

Com a millor actriu tenim les nominacions de Mónica López per la seva incursió a La Calòrica amb ‘De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda’; Sandra Ferrús per ‘La panadera’ i Alessandra García per ‘Mujer en cinta de correr sobre fondo negro’, una creació punk unipersonal firmada i dirigida per ella que també competeix en millor autoria revelació, i competeix amb l’obra de Ferrús i amb Marina Rosa Szerezevsky per ‘Turistas’. Tot veus femenines. A més ‘Mujer en cinta de correr...’ també competeix com a millor espectacle revelació juntament amb les obres ‘En tránsito’ i ‘Katana’.

Al capítol d’autoria teatral, a més de Botto, també estan nominats Joan Yago per ‘De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda’, i María Velasco González per ‘Talaré a los hombres de sobre la faz de la tierra’.

Com a millor espectacle líric competeixen ‘Company’, la producció del musical de Stephen Sondheim que Antonio Banderas va estrenar a Màlaga i que aquesta setmana es presenta al Teatre Apolo de Barcelona; la sarsuela ‘La tabernera del puerto’, de Pablo Sorozábal amb direcció escènica de Mario Gas; i ‘Paüra’ un espectacle d’humor i circ que es riu de la por.

Dansa

Notícies relacionades

‘Baile de bestias’, ‘Entre hilos y huesos’ i ‘Somos la guerra’ són candidats a millor espectacle de dansa. Però només ‘Entre hilos’ figura també en l’apartat millor coreografia, on també trobem ‘CreAción’, d’Iratxe Ansa i Igor Bacovich, i ‘Rebelión’, d’Olga Pericet. Aquesta última proposta és una de les més nominades (millor coreografia, vestuari i composició musical), juntament amb ‘Baile de bestias’, de Jesús Carmona (millor espectacle, ballarí i composició musical).

A més de les 20 candidatures a concurs es concedeixen dos premis especials: el premi Max d’honor, que va distingir la trajectòria del dramaturg i director escènic José Luis Alonso de Santos, i el premi Max de caràcter social, que va reconèixer la tasca de Caídos del Cielo, ONG fundada per la dramaturga Paloma Pedrero.

Temes:

Premis Max