El País de Xauxa
Festivals de música, Barcelona i Sant Adrià
El Primavera Sound i el consistori d’Ada Colau encara no han firmat el contracte anunciat fa tres setmanes
Per ordre d’aparició: Primavera Sound (de l’1 al 12 de juny, aquest any en edició extraordinària de dos caps de setmana), Sónar (del 16 al 18 de juny), Barcelona Beach Festival (2 de juliol), Cruïlla (del 6 al 9 de juliol), Share Festival (9, 15, 16 i 17 de juliol) i Reggaeton Beach Festival (23 i 24 de juliol). Sense oblidar el cicle d’actuacions Festival Jardins de Pedralbes (del 8 de juny al 24 de juliol) ni els especialment abundants aquest estiu, a causa del desembús de les gires retingudes per la pandèmia, grans concerts a l’Estadi Olímpic, el Palau Sant Jordi i el RCDE Stadium.
Barcelona és el País de Xauxa musical el juny i el juliol, amb el Primavera Sound i el Sónar, a més, consolidats com referents mundials en les seves respectives categories. Dues marques planetàries associades a Barcelona, tant és l’una com l’altra, i que la ciutat de serveis que som aplaudeix amb les orelles.
¿Quin és el problema, llavors, a part de la dràstica caiguda de tensió durant la resta de l’any, que avui eludirem? No hauria d’haver-n’hi, però n’hi ha. El Primavera Sound va anunciar l’11 de juny, en la roda de premsa de balanç de la seva triomfal edició del 2022, que la setmana següent firmaria amb l’Ajuntament de Barcelona el contracte per seguir a la ciutat almenys fins el 2027. Aquest contracte encara no s’ha firmat més de 20 dies després, si bé des dels dos costats remarquen que és per «qüestions d’agenda» i que «tot està encarrilat».
El 12 de juny l’alcaldessa de Sant Adrià de Besòs va envestir contra el Primavera Sound a compte de l’aforament de la part del Fòrum que depèn del municipi que governa. Aquest va ser un dels tres punts de fricció per firmar el contracte amb Barcelona que la direcció del festival va exposar el dia anterior. L’aforament havia quedat limitat a 15.000 persones, en comptes de les 30.000 que reclamava la mostra musical.
I ara Sant Adrià de Besòs se les ha hagut i de quina manera amb la superpromotora global Live Nation i la Generalitat per la celebració, autoritzada a l’últim minut, del Barcelona Beach Festival. Al qual s’espera que assisteixin unes... 30.000 persones.
Com ja va evidenciar fa mesos el pols Ajuntament de Barcelona-Primavera Sound (encara no tancat, el contracte segueix en l’aire tres setmanes després), els festivals de música s’han convertit en un important tema de ciutat, així sol dir-se.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.