70a edició

Aquestes són les quatre pel·lícules espanyoles que competiran al Festival de Sant Sebastià 2022

  • El certamen donostiarra torna a convertir-se en el millor aparador de la collita de cine espanyol amb una varietat de títols aclaparadora.

Aquestes són les quatre pel·lícules espanyoles que competiran al Festival de Sant Sebastià 2022

EPC

2
Es llegeix en minuts
Beatriz Martínez
Beatriz Martínez

Periodista

Ubicada/t a Madrid

ver +

Quatre pel·lícules espanyoles participaran a concurs en la 70a edició del Festival de Sant Sebastià: ‘La maternal’, de Pilar Palomero; ‘La consagración de la primavera’, de Fernando Franco; ‘Girasoles silvestres’, de Jaime Rosales, i ‘Suro’, de Mikel Gurrea

Ha sigut un any especialment prolífic per al cine d’autor i eren molts els títols que pugnaven per entrar en la secció oficial del certamen. Després de la participació a Berlín de Carla Simón (’Alcarràs’), Isaki Lacuesta (‘Un día, una noche’) i Alauda Ruíz de Azúa (‘Cinco lobitos’) i a Cannes d’Albert Serra (‘Pacifiction’), Rodrigo Sorogoyen (‘As bestas’) i Elena Lóez Riera (‘El agua’) en diferents seccions, Sant Sebastià continua defensant el seu estatus com a aparador del cine espanyol més divers

Ja se sabia que Alberto Rodríguez l’inauguraria amb ‘Model 77’, drama carcerari basat en fet reals entorn dels successos ocorreguts el 1977 a la penitencieria de Barcelona protagonitzat per Miguel Herrán i Javier Gutiérrez. Ara se li sumen un bon nombre de cintes de la collita nacional. Pilar Palomero, després de triomfar a Màlaga i als Goya amb ‘Las niñas’, s’estrena a Sant Sebastià amb ‘La maternal’, que ens mostra les dificultats d’una adolescent en risc d’exclusió que es queda embarassada i és internada en un centre d’acollida. Fernando Franco, que ja hi va participar amb la seva ‘opera prima’, ‘La herida’, torna amb ‘La consagración de la primavera’, en què una jove estudiant coneix un noi amb paràlisi cerebral i la seva mare (encarnada per Emma Suárez), amb qui iniciarà una bonica relació d’amistat. També torna a la competició Jaime Rosales amb ‘Girasoles silvestres’, protagonitzada per Anna Castillo i Oriol Pla, que gira entorn de la relació tortuosa d’una jove mare amb un home que no és precisament un model de conducta per als seus fills. Finalment, l’equip liderat per José Luis Rebordinos ha apostat per una primera pel·lícula, ‘Suro’, de Mikel Gurrea, amb Vicky Luengo i Pol López. 

Notícies relacionades

A més, la novetat de Paco León, ‘Rainbow’, tindrà una projecció especial al Velòdrom i ‘Los renglones torcidos de Dios’ s’estrenarà en la clausura de Perles, secció en què també es rescataran les pel·lícules d’Isaki Lacuesta i Rodrigo Sorogoyen. Zabaltegui inclourà ‘Cerdita’, de Carlota Pereda, després del seu pas per Sundance, i ‘El agua’, d’Elena López Riera. 

La sèrie de Movistar ‘El apagón’, també tindrà un lloc en la programació, en què cinc directors (Rodrigo Sorogoyen, Raúl Arévalo, Isa Campo, Isaki Lacuesta i Alberto Rodríguez) firmen el seu capítol corresponent entorn d’un punt de partida comú: una gran apagada provocada per una tempesta solar que enfonsa tota la tecnologia del planeta.