NOU ESTIL

L’armari ‘motomami’: així combina Rosalía estil moter, anime i grans firmes

L’armari ‘motomami’: així combina Rosalía estil moter, anime i grans firmes
4
Es llegeix en minuts
Noelia Sastre

Diu Rosalía que ‘Motomami’ s’inspira en el bolero, el reggaeton, el Japó, Patti Smith i Janis Joplin; en l’escriptura automàtica, les lletres abstractes i crues. «Té a veure amb escriure des d’un altre lloc, amb codis diferents als de ‘Los Ángeles’ (2017) i ‘El mal querer’ (2018), perquè per a mi no té sentit repetir. És una altra sonoritat, una altra proposta. Un moment diferent reflectit en la meva música i el meu so». 

Rosalía celebra l’espiritualitat, el pas del temps, la sexualitat, els músics a qui admira, com Héctor Lavoe, i sobretot la transformació. Sense buscar-la mai li hauria sortit aquest tercer àlbum, preparat durant tres anys als Estats Units, pandèmia i oceà pel mig, amb què l’artista ha fet un gir en la seva música però també al seu armari.

Adeu xandall, arracades grosses, polígon. Hola cuir, brillantor, cotilla, anime, grans de la moda. La Rosalía de la papallona a les dents ho dona tot en els seus videoclips i en cada aparició televisiva en aquesta intensa promoció de ‘Motomami’. Aquí els moments estrella de la seva nova imatge, pensats al costat de l’estilista que comparteix amb Kylie Jenner.   

Cops d’efecte i Hollywood ‘brilli brilli’

Presentada per Zöe Kravitz per interpretar ‘Chicken teriyaki’ i ‘La fama’ en el programa ‘Saturday Night Live’, Rosalía va donar un cop d’efecte amb la seva elecció per al segon tema. Aquesta vegada es va decantar per l’americà Marc Jacobs: abric-edredó, top, faldilla i tocat blancs, peces de la col·lecció primavera/estiu 2022. Continua donant canya amb les seves eleccions estilístiques per a aquesta batxata gravada amb The Weeknd. Ja en el vídeo, que comença amb una escena esnifant diamants, l’artista porta un vestit metàl·lic dissenyat per la ucraïnesa Natalia Fedner i inspirat en el de Marilyn Monroe a ‘La tentación vive arriba’. Un teixit patentat que també han portat Jennifer López, Beyoncé, Shakira o Cardi B.  

Icònica caçadora motera 

Amb caçadora de cuir a l’estil ‘motomami’ i pentinat anime l’hem vist a ‘Saturday Night Live’, però també a ‘El hormiguero’ i en la presentació del seu disc a Madrid. A Nova York compta amb l’ajuda de Jill Jacobs, la dona que fa uns anys va canviar l’armari de Kylie Jenner després de treballar com a assistent de Monica Rose, antiga estilista de les Kardashian. Jacobs va proposar un vestit blanc d’organdí d’Elizabeth Shevelev i una caçadora de cuir de Sami Miro Vintage per a la promo. En l’actuació de ‘Chicken Teriyaki’ va portar vestit llencer vermell, botes negres, mitjons blancs i, de nou, jaqueta de cuir. Va repetir estil moter, aquesta vegada amb una peça de Bilt, al programa de Pablo Motos.

Firmes de luxe i grans de la moda

Per al seu primer ‘talk show’ americà, en el programa de Jimmy Fallon fa tres setmanes, la cantant va escollir un ‘total look’ de la col·lecció hivernal d’Acne Studios. Vestit llarg setinat, top transparent negre i botes-mitjó per sobre dels genolls de color beix, amb petits estrips i granadures. D’allà dins va treure el mòbil per explicar una divertida anècdota del seu amic Harry Styles.

Cascos amb orelles de gat, motos, malles ciclistes, culots i biquinis quallen ‘Saoko’, tema que barreja reggaeton i estètica anime, en el qual l’artista apareix amb el mític ‘top’ blanc ‘cut out’ recuperat de la col·lecció primavera/estiu 2010 de Jean Paul Gaultier. Rosalía fa ús d’arxiu i escull un top que ja va lluir Kylie Minogue en el seu vídeo ‘All the lovers’ i Christina Aguilera en una sessió de fotos fa 12 anys. Una picada d’ullet mida catedral a icones del pop i la passarel·la. 

Cotilles i ‘tops’

Un dels temes més bonics del disc té inspiració japonesa en el títol: ‘hentai’ és el gènere de la novel·la gràfica nipona de contingut pornogràfic. I en el vídeo, amb certa polèmica per la lletra, Rosalía porta botes d’Acne Studios, cotilla i guants d’Elena Velez, dissenyadora nord-americana les peces de la qual han portat Solange Knowles i Grimes. L’estilisme en aquesta ocasió el firma b8tlyn, que és també l’estilista de la seva parella, Rauw Alejandro. 

Papallones a les dents i el vestit

La papallona és la seva joia dental, el grafiti a la portada del seu disc i protagonista del vestit blau de Dolce & Gabbana que Rosalía va escollir per als 40 Music Awards el novembre passat a Mallorca. Un vestit de tirants de la col·lecció primavera/estiu de 1998, rescatat de l’arxiu de la firma italiana.

El cabell rosa: picada d’ullet a l’anime i TikTok

Notícies relacionades

Una altra picada d’ullet nipona: la perruca rosa del tema ‘Candy’ i el cabell a ‘Chicken teriyaki’, un vídeo amb coreografia dedicada a la plataforma TikTok en el qual Rosalía i els seus acompanyants no paren de ballar. ‘Top’ ‘cut out’, ‘shorts’, lligues i talons amb mitjons. Ultraenganxosa. Ultraempoderada. En temes com aquest es basa la lloança de Pitchfork, bíblia digital de la modernitat: «Rosalía ja era una cantant formidable, però en aquest disc sona com si hagués après que amb l’estrellat mundial ve la llibertat d’establir la seva pròpia agenda». 

Marxandatge: 300 euros per un xandall ‘motomami’

La nova Rosalía, lliure de xandall, emergeix d’un lloc que només hi ha al seu cap i que barreja Hollywood, Tòquio i gasolineres de Puerto Rico. El seu marxandatge, no obstant, manté la seva lleialtat a la roba esportiva de preu picant. El ‘total look’ ‘motomami’ (dessuadora, pantalons de xandall i samarreta) supera els 300 euros. ‘Fucking money man’.

Temes:

Moda Rosalía