Festival
El festival de cine social CLAM presenta els seus primers (i grans) títols
La cita cinematogràfica del Bages projectarà entre el 23 de setembre i el 2 d’octubre films de Mia Hansen-Love, Isaki Lacuesta, Jaime Rosales i Ruben Östlund

El Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya, conegut popularment com a CLAM, i amb seu a Manresa, Navarcles i Sant Fruitós del Bages, ha anunciat part de la seva programació per a l’edició d’aquest any, que se celebrarà entre el 23 de setembre i el 2 d’octubre. Són films procedents dels grans festivals la projecció dels quals en el CLAM es planteja a partir d’una temàtica social concreta.
Un dels plats forts és ‘El triángulo de la tristeza’ del realitzador suec Ruben Östlund, guanyador de la Palma d’Or a l’últim festival de Cannes. L’acció transcorre en un transatlàntic de luxe i el seu tema, sempre en clau de comèdia dislocada al gust del director de ‘The square’ –també Palma d’Or el 2017–, és el de la debacle del capitalisme.
La representació espanyola procedeix dels certàmens de Berlín i Sant Sebastià. ‘Un año, una noche’, d’Isaki Lacuesta, il·lustra la quotidianitat després d’un cop terrorista –la pel·lícula se centra en l’atemptat perpetrat per Estat Islàmic a la sala Bataclan de París, el novembre de 2015–, mentre que ‘Girasoles silvestres’, de Jaime Rosales, afronta les masculinitats tòxiques.
Notícies relacionades‘Una bonita mañana’, dirigit per Mia Hansen-Love i interpretat per Léa Seydoux, escruta la vellesa i les malalties neurodegeneratives. Una mirada al passat, cap a la destrucció massiva de la població alemanya durant la Segona Guerra Mundial, és la que proposa Sergei Loznitsa al documental ‘The natural history of destruction’, basat en un llibre de W. G. Sebald. I de tema més recent és ‘Coma’, en la qual el seu director, el francès Bertrand Bonello, vist en una breu comesa actoral en el ‘hit’ de l’any passat, ‘Titane’, barreja realitat i ficció a través de la història de la seva filla, que compleix 18 anys just quan esclata la pandèmia, i el confinament, es reclou a les xarxes socials i comença a seguir una coneguda ‘influencer’.
També s’han anunciat ‘Peter von Kant’ de François Ozon, ‘R.M.N.’ de Cristian Mungiu i ‘Broker’ de Koreeda.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Relacions Govern-ERC Illa i Junqueras es reuneixen per primera vegada i donen aire a la legislatura a Catalunya
- Alto el foc a Gaza Hamàs completa l’alliberament dels ostatges israelians vius de la primera fase de la treva
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»