Festival de Venècia
Nicolas Winding Refn s’endinsa en el seu personalíssim univers a ‘Cowboy de Copenhague’

La segona telesèrie creada per Nicolas Winding Refn, ‘Cowboy de Copenhague’, pot considerar-se un connector entre les crues intrigues criminals que va dirigir al principi de la seva carrera, que componen la trilogia ‘Pusher’, i els hiperestilitzats ‘neo-noirs’ –‘Drive’ (2011), ‘Solo Dios perdona’ (2013), ‘The neon demon’ (2016)– que l’han confirmat com un dels estetes més inconfusibles del cine actual. «Jo més aviat diria que, si no hagués fet ‘Pusher’ fa 20 anys i volgués fer-la avui, s'assemblaria molt a ‘Cowboy de Copenhague’», comenta el director danès.
Mentre contemplen un equip de dones inicialment atrapades en una xarxa d’explotació sexual que emprenen un excitant viatge a la recerca de l’alliberament i la venjança, els sis episodis que componen la primera temporada de la sèrie –Refn assegura que hi haurà dues temporades més, totes produïdes per Netflix– ofereixen una estimulant barreja de gèneres com el western, el thriller, el conte de fades, el cine negre i les aventures de superherois. «Crec que les meves ficcions recreen els estats d’ànim que travesso al llarg de cada dia», explica el director. «Normalment comença com una pel·lícula de terror, i després pot convertir-se en un relat de ciència-ficció; després, quan una de les meves filles em clava una bronca, passa a adquirir els contorns d’un drama familiar, i a la tarda pot transformar-se en pur suspens. El to dramàtic de la meva vida canvia de forma espontània i imprevisible, i això determina les històries que explico».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Mor als 19 anys la filla de Mariano Ortega
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Infarma 2025 Els nous fàrmacs per a l’obesitat són efectius per a la insuficiència cardíaca i els trastorns de salut mental
- Scully quadro a quadro
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El suport a la independència de Catalunya baixa del 40%, el pitjor registre des del 2011
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Construcció i infraestructures José Elías trenca amb els germans Amodio i dimiteix com a vicepresident d'OHLA