Crítica de música
Dudamel emociona en el Liceu amb l’Orquestra de l’Òpera de París
El director veneçolà va oferir una intensa lectura de la ‘Novena Simfonia’ de Gustav Mahler en la vigília de la inauguració de la temporada liceista
La vigília de la inauguració de la temporada liceista, el Gran Teatre barceloní es va apuntar un gran èxit amb la visita de l’Orquestra de l’Òpera de París liderada pel seu titular, el mediàtic Gustavo Dudamel. Una veritable llàstima, en tot cas, que l’intercanvi del Liceu amb l’Òpera parisenca no s’hagi desplegat en igualtat de condicions. Sembla que la institució francesa havia, sí o sí, de treure rèdit de la visita inserint l’actuació en el Liceu dins d’una gira, i amb una obra simfònica, res a veure amb l’actuació de la Simfònica liceista a l’Òpera, que només va actuar a París i amb una òpera. Una pena, perquè si hagués vingut amb una obra lírica els liceistes haurien pogut disfrutar d’aquest conjunt extraordinari en el seu element natural.
D’altra banda, que el teatre líric barceloní faci competència directa a les altres sales de concert de la ciutat –en plena crisi de públic– tampoc és gaire encoratjador. Però el mercat mana, i al final el Liceu va sumar un nou triomf amb aquest concert extraordinari que va esgotar les localitats. El resultat artístic va sacsejar els assistents per la profunditat i bellesa aconseguides; el conjunt parisenc va demostrar una ductilitat impressionant davant un Gustavo Dudamel pletòric en una obra immensa i difícil com és la ‘Novena Simfonia’ de Mahler.
Notícies relacionadesEl laboriós treball de Dudamel, reflectit en mil detalls d’agògica i dinàmiques, va construir un discurs apoteòsic, transparent i vellutat, amb tot al seu lloc. Sense partitura –‘of course’–, el mestre veneçolà va treure brillantor a les espectaculars possibilitats de fraseig de l’orquestra esculpint un monument a la Humanitat, a la Naturalesa, reproduint de manera sublim l’adeu a la vida i a la música del compositor bohemi i, de passada, deixant el conjunt al ‘top’ de les simfòniques mahlerianes.
El públic va ovacionar el treball dels artistes que va ser retransmès en directe per la plataforma Liceu+ i per Canal Mezzo TV. Sí, el Gran Teatre almenys va aprofitar l’oportunitat per divulgar el seu nom més enllà d’esgotar el paper, tot i que els qui van veure l’espectacle des d’altres ciutats deuen haver al·lucinat al comprovar com part del públic insistia una vegada i una altra a aplaudir entre cada moviment com si es tractessin d’àries d’òpera.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Col·lisió entre Broncano i Motos per Jorge Martín
- Cada cop més menors incompleixen el règim de visita després d’un divorci
- Vivas reclama al PP que negociï amb l’Executiu
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- NENS TUTELATS El Govern va adjudicar cent milions a dit en centres de menors del 2016 al 2020
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- ERC busca la via per recuperar militants
- El testimoni d’Aldama deixa al TS l’opció d’investigar el Govern
- Sánchez es querella contra Aldama per "dret a l’honor"