Unió de Televisions Comercials en Obert

Cani Fernández (CNMC): «Les grans plataformes hauran de contribuir al finançament d’obra europea».

Una trentena de ponents dels principals mitjans de comunicació espanyols, organismes de supervisió com la CNMC, directius d’empreses i experts en comunicació i publicitat, han parlat sobre el valor dels continguts i la publicitat responsable, tant per a l’audiència com per a les marques

Cani Fernández (CNMC): «Les grans plataformes hauran de contribuir al finançament d’obra europea».

EFE / PEDRO PUENTE HOYOS

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

La presidenta de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), Cani Fernández, ha advocat per un desenvolupament prospectiu, segur, competitiu i amb condicions d’igualtat al sector audiovisual. Així ho ha expressat aquest dilluns en el seu discurs de clausura de la jornada de la Unió de Televisions Comercials en Obert (UTECA) sobre «El valor dels continguts i la publicitat responsable. Periodisme i Empreses».

En aquesta jornada, Fernández ha apel·lat als futurs projectes legislatius en curs a Europa, que aprofundiran el lema «del que està prohibit i és il·legal ‘offline’ també ho ha de ser ‘online’», i que estan destinats a garantir la igualtat de condicions en el sector audiovisual: «Les grans plataformes hauran de contribuir al finançament (d’obra europea) com la resta de les operadores a Espanya».

També, la presidenta ha remarcat l’augment de competències de la CNMC amb l’arribada dels influencers (inclosos en la nova llei general audiovisual).

Rigor, qualitat i identitat

D’altra banda, el president d’UTECA, Eduardo Olano, ha recalcat la importància del bon periodisme, l’entreteniment de qualitat i l’emissió de publicitat en entorns segurs i de confiança; puntualitzant el pla estilístic i editorial de cada mitjà.

Respecte a això, Olano ha incidit en el «control editorial» dels continguts com un dels senyals de qualitat i identitat dels «operadors responsables» davant l’absència de control intern de les plataformes de compartició de vídeo, considerant-ho com «la millor garantia per als anunciants i l’audiència».

El president d’UTECA ha assenyalat que els mitjans de comunicació tradicionals ofereixen als anunciants confiança, credibilitat i tranquil·litat; mentre que la proliferació de plataformes i xarxes socials sense control editorial ha elevat el risc reputacional dels anunciants.

«¿S’imaginen que les televisions emetéssim sistemàticament vídeos sense visionar-los prèviament, sense preocupar-nos que el que emetrem danya els menors o promou l’odi i la violència?», s’ha preguntat el president d’UTECA: «cap model de negoci pot justificar aquest permanent abandó de responsabilitats».

Taules rodones i participació

Notícies relacionades

La Jornada sobre «El valor dels continguts i la publicitat irresponsable. Periodisme i empreses» organitzada per UTECA ha comptat amb una trentena de ponents i quatre taules rodones sobre regulació, la publicitat, els continguts informatius i el valor de les marques en els mitjans.

El director d’EL PERIÓDICO, Albert Sáez, ha participat a la taula rodona sobre ‘El paper dels continguts informatius i d’entreteniment, la seva funció social’. A l’acte també hi ha hagut les següents ponències: ‘La regulació, clau per a una competència equilibrada, ordenada i responsable’, ‘La publicitat en els mitjans de comunicació: responsable, segura i de qualitat’ i ‘El valor de les marques: notorietat i confiança en temps d’incertesa’.