Gala de Los 40 Principales

De Rosalía a Chanel, tots els premis de Los 40 Music Awards (i un ‘perreo’ a Ayuso)

De Rosalía a Chanel, tots els premis de Los 40 Music Awards (i un ‘perreo’ a Ayuso)

Mariscal | Efe

4
Es llegeix en minuts
Beatriz Martínez
Beatriz Martínez

Periodista

Ubicada/t a Madrid

ver +

Los 40 Music Awards són premis populars per sobre de tot. No importen les valoracions dels crítics i els especialistes, ni el renom internacional ni la qualitat o el prestigi. Aquí el que prima és el fan base, el consum de les noves audiències i la insistència de radiofórmula.

El que no es podia obviar era el fenomen Rosalía. La catalana és protagonista per dret propi i fins i tot es van inventar un premi per a ella, el de Millor Artista Global, que va ser entregat pel cineasta Pedro Almodóvar, que va comptar amb ella per a la seva pel·lícula ‘Dolor y gloria’. A més, va tenir l’honor d’inaugurar la cerimònia que va tenir lloc al Wizink Center de Madrid al ritme de ‘La Fama’, la seva col·laboració amb The Weeknd. L’artista va pujar a l’escenari a les fosques únicament il·luminada pels llums dels mòbils del seu cos de ball (masculí) apostant de nou per una posada en escena d’allò més teatral. També va guanyar el guardó al millor àlbum, aquest ‘Motomami’ que ja forma part de la cultura popular.

Una altra dona d’impacte, Chanel, va aconseguir el premi per votació popular a la millor cançó pel seu hit eurovisiu ‘Slo-Mo’, que va posar les piles a l’inici de l’espectacle precedit del seu nou èxit instantani ‘Toke’, que va presentar per primera vegada en directe amb una altra de les seves coreografies impossibles, aquesta vegada amb tombarelles i tirabuixons dignes d’una acròbata.

Almodóvar no va anar a la gala només a entregar el premi a Rosalía, abans va recollir ell mateix el Golden Music Award pel seu llegat cultural i artístic. Al cap i a la fi, a través de les seves pel·lícules, ha repassat, des del seu bon gust personal, bona part del llegat de la música llatina. «He intentat donar als meus personatges llibertat i que hi estigués representada la diversitat del gènere humà». És clar que el mateix guardó també va ser recollit per Juanes, Manuel Carrasco i Leiva. Això sí que és diversitat.

Però l’important (perquè ningú s’enfadi) és que hi va haver premis per a tothom (o per a gairebé tothom). Almenys, aquest va semblar el leitmotiv de la gala, el del repartiment equitatiu perquè tothom se n’anés content a casa seva.

En la categoria Global Llatina l’argentina María Becerra va ser considerada com la millor artista en directe; Sebastián Yatra va triomfar amb el seu àlbum ‘Dharma’; la millor cançó va ser per a ‘La Bachata’, del colombià Manuel Turizo; el millor artista urbà, Bizarrap; Tiago PAZK, revelació, i la millor col·laboració, ‘París’, de Morat i Duki.

La salutació de Shakira

Shakira no hi va ser present per recollir el seu premi al millor videoclip (‘Te felicito’, junt amb Rauw Alejandro) i ho va agrair amb una salutació gravada amb poc entusiasme.

En l’apartat internacional va arrasar David Guetta que va pujar a l’escenari tres vegades per recollir el guardó al millor productor dance, a la millor col·laboració (per ‘Crazy what love can do’, junt amb Becky Hill & Ella Henderson) i a la millor cançó (‘Don’t worry’, amb Black Eyed Peas i Shakira). Una altra guanyadora, Ava Max, amb dos premis, millor artista i videoclip per ‘Maybe you are the problem’. El millor àlbum va anar a parar Harry Stiles i el seu ‘Harry’s house’. I Dua Lipa, millor directe.

Dani Fernández i Ana Mena

En una nit dominada pels ritmes urbans, va sorprendre que el millor artista fos per a Dani Fernández (que també ha rebut l’Ondas) i que Ana Mena aconseguís el premi a la millor cançó (espanyola, tot i que el tema en realitat és italià, una versió de Colapesce i Dimartino) amb ‘Música ligera’, i potser per aquesta raó la mateixa artista va reivindicar l’essència del pop que batega als nostres cors. ¿Millor directe?, per a Lola Índigo, que es va mostrar molt humil al recollir el premi, potser perquè era conscient que s’havia imposat a Rosalía i al seu impactant xou. És clar que hi havia un altre guardó per compensar-ho, el de millor gira, que aquesta vegada sí que va anar a parar Rosalía pel seu ‘Motomami World Tour’.

Notícies relacionades

Una altra d’imprescindible de la Generació Z, Aitana, va guanyar per ‘Formentera’ la millor col·laboració i Leo Rizzi va ser considerat com l’artista revelació espanyol, així com Maikel de la Calle ho va fer en la categoria urbana.

¿Moments? Molts, però el millor va ser el ‘perreo’ d’Anitta a Eugenia Martínez de Irujo (mentre Belén Esteban la gravava) i... a Isabel Díaz Ayuso, sens dubte, una de les imatges més virals. A més, l’artista es va emportar el premi a la millor artista llatina.

Temes:

Música