Premis de les arts escèniques

‘La gata perduda’ del Liceu, candidata als Max

L’òpera comunitària realitzada amb veïns del Raval és un dels 168 espectacles escollits a la primera fase entre els 529 inscrits

‘La gata perduda’ del Liceu, candidata als Max

ELISENDA PONS

2
Es llegeix en minuts
Marta Cervera
Marta Cervera

Periodista

ver +

‘La gata perduda’, la primera òpera comunitària del Liceu realitzada amb els veïns del Raval, figura entre les candidates als premis Max, els premis de les arts escèniques. El singular muntatge amb música d’Arnau Tordera ha passat la primera tria de la qual han de sortir els finalistes de la 26a edició dels Max, que per per primera vegada se celebrarà a Cadis, al Gran Teatro Falla, el 17 d’abril.

‘La gata perduda’ està seleccionada com a millor espectacle musical o líric –secció en la qual també estan en lliça muntatges com ‘El sobre verde’, del Teatro de la Zarzuela, i ‘Godspell’, del Teatro del Soho Caixabank–, millor composició musical i millor vestuari.

Un total de 168 espectacles dels 529 inscrits a concurs, tot un rècord en la història dels premis Max, han sigut seleccionats. La comissió seleccionadora d’aquesta primera fase ha estat formada pels tres jurats territorials (Madrid, Catalunya i comunitats autònomes), designats pel comitè organitzador. I, tot i que la presència d’espectacles produïts fora de les comunitats de Madrid i de Catalunya ha crescut, aquestes dues comunitats autònomes continuen predominant pel que fa a quantitat de propostes estrenades.

Quatre muntatges del TNC

Com a millor espectacle figuren per ara una vintena de propostes entre les quals sortiran els finalistes. Entre elles figuren quatre muntatges estrenats al Teatre Nacional de Catalunya (TNC) –‘El mar: visió d’uns nens que no l’han vist mai’, ‘El pes d’un cos’, ‘Zona inundable’ i ‘Assaig sobre la ceguesa’– i un d’estrenat al Teatre Lliure, ‘Crim i càstig’. La majoria d’espectacles són produïts o coproduïts per teatres públics en comunitats espanyoles com ‘El cuaderno de Pitágoras’, ‘Supernormales’ i La cabeza del dragón’, del Centro Dramático Nacional (CDN); ‘Erresuma / Kingdom / Reino’, del Teatre Arriaga Antzokia – Teatro Español; ‘Ladies Football Club’, estrenada a Teatros del Canal, i ‘Ás oito da tarde, cando morren as nais’, del Centro Dramático Galego.

Dansa

Com a millor espectacle figuren, entre altres, dues obres de Lali Ayguadé Company, ‘Runa’ i ‘Hidden’; ‘Odissea’, de la companyia de Maria Rovira Crea Dance; ‘Nuye’ de la Companyia de Circ “eia”; ‘Rojos’ de la Companyia Miquel Barcelona; ‘Eta orain zer? / ¿Y ahora qué?’, de Kukai Dantza; ‘Medea’, de la Compañía Antonio Márquez; ‘Pharsalia’, de la Companyia Antonio Ruz i ‘Querencia’, d’Antonio Najarro.

Notícies relacionades

A l’apartat de millor autoria teatral destaquen una vintena de candidats entre els quals hi ha Alicia Montesquiu per ‘Las hermanas de Manolete’; Carolina África per ‘El cuaderno de Pitágoras’; Esther Carrodeguas per ‘Supernormales’; Jordi Prat i Coll per ‘Fátima’; Josep Maria Miró per ‘El cos més bonic que s’haurà trobat mai en aquest lloc’; Llàtzer Garcia per ‘Al final, les visions’; Raquel Loscos per ‘Hermafroditas a caballo o la rebelión del deseo’ i Victoria Szpunberg per ‘El pes d’un cos’. Pablo Remón hi participa per partida doble amb ‘Barbados en 2022’ i ‘Los farsantes’ i Pablo Messiez està en lliça amb ‘La voluntad de creer’.

Consulta aquí la llista completa de candidats.

Temes:

Premis Max