La despesa per al 2023
Pressupostos de Catalunya: l’acord inclou 32 milions més per a projectes audiovisuals
Els pactes del Govern amb el PSC i ECP per aprovar els comptes catalans amb prou feines fan mencions a la cultura

Amb prou feines hi ha mencions a la cultura en els acords entre el Govern i el Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC) i En Comú Podem (ECP) per aprovar els pressupostos de la Generalitat del 2023. De fet, en l’acord subscrit per ECP no hi ha cap punt sobre cultura.
El pacte firmat pel PSC és molt breu en matèria cultural, però almenys estableix que el pressupost destinat a cultura serà l’1,5% del total, com ja havia avançat la consellera Natàlia Garriga. Actualment és l’1,3%, cosa que significa 49 euros per habitant. L’Ajuntament de Barcelona destina el 6,48% del seu pressupost a cultura, 135 euros per habitant. El Govern central dedica a cultura el 0,6% de la seva despesa total. Garriga s’ha compromès en repetides ocasions a què arribi el 2% al final de la legislatura, l’exigència de mínims del sector cultural.
L’acord entre els socialistes catalans i el Govern també fixa que s’incrementarà en 32 milions d’euros el pressupost de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) per potenciar nous projectes audiovisuals i modernitzar l’organització
Així mateix, el document firmat pel PSC i el Govern determina el trasllat de la seu del Consell de l’Audiovisual Català (CAC) a un edifici independent i l’augment del seu pressupost en 100.000 euros.
Finalment, el text assenyala que es farà un estudi que descrigui les modificacions i tràmits que s’haurien de portar a terme perquè l’Agència Catalana de Notícies (ACN) s’integri a l’estructura de la CCMA, amb l’objectiu d’avaluar els costos i la viabilitat de l’esmentada integració.
Notícies relacionadesI això és tot.
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Tribunals Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Tribunals El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove a la discoteca Sutton
- 57.000 persones cribrades El test de sang en femta és tan eficaç com la colonoscòpia per detectar càncer de còlon, segons l’estudi més gran fins ara
- Pressupostos prorrogats El Govern avisa que no es podrà mantenir la gratuïtat de Rodalies sense un nou suplement de crèdit
- Criança El pediatre Carlos González explica la importància de la dependència emocional amb els fills: "Tots tenim una dependència dels nostres pares..."
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- BÀSQUET Chimezie Metu s’operarà d’una greu lesió la setmana que ve als EUA
- Motociclisme Jorge Martín: "Aquest no és el meu Mundial, serà l’any que ve"
- Moda Rita Miller Atelier ‘capbussa ’ les seves nòvies en un spa de luxe