MÚSICA
Sílvia Pérez Cruz estrena ‘Toda la vida, un día’, el primer avanç del seu nou disc
Un videoclip gravat a Islàndia acompanya la cançó i reflecteix la soledat de què parla el tema, en què col·labora la música argentina Liliana Herrero
Kevin Johansen: «Parlar d’apropiació cultural és una mica miop»
Els discos més esperats del 2023

La cantant Sílvia Pérez Cruz ha publicat aquest divendres ‘Toda la vida, un día’, el primer avanç del seu nou disc, que portarà el mateix nom i que es publicarà el 21 d’abril. Un videoclip gravat a Islàndia acompanya la cançó i reflecteix la soledat de què parla el tema, en què col·labora la música argentina Liliana Herrero. Un arranjament de guitarra creat per Pedro Rossi, un cor gravat a la capella de l’Associació Cultural Mutte, a Pontós, i un violoncel barroc acompanyen les dues cantants en el nou tema.
La cançó va néixer abans de coincidir amb Herrero a l’Uruguai. «Com que no la coneixia, se’m va ocórrer fer-li un tema que finalment no li vaig ensenyar fins després de la nostra trobada. Està dedicat a ella, una dona espectacular, potent, profunda, compromesa; un ésser humà dels que et canvien la vida», ha assenyalat Pérez Cruz.
Com ha explicat la cantant a les xarxes socials, les cançons del disc estan ordenades en cinc moviments; cada un està identificat amb un color i pertany a una etapa de la vida. «Aquest disc representa una vida sencera, un dia, de sol a sol, circular, un instant, una eternitat», ha escrit a Twitter Pérez Cruz.
Notícies relacionades⭕️
— Sílvia Pérez Cruz (@Sperezcruz) 13 de febrero de 2023
Este disco representa
una vida entera,
un día,
de sol a sol,
circular,
un instante,
una eternidad.
“Toda la vida, un día”#todalavidaundia
Lo he ordenado en 5 movimientos, cada movimiento tiene un color y pertenece a una etapa de la vida @SonyMusicSpain pic.twitter.com/wDdcA04aJD
Al nou disc, editat i produït per l’artista i gravat a diverses ciutats del món, com Buenos Aires, l’Havana, Barcelona i Madrid, hi col·laboren grans músics flamencs, com Pepe Habichuela, Carmen Linares, Diego Carrasco i Carles Benavent, a més d’altres grans figures com Natalia Lafourcade o Salvador Sobral.
La compositora catalana va rebre, l’octubre passat, el Premio Nacional de Músicas Actuales 2022, concedit pel Ministeri de Cultura com a reconeixement al «seu infrangible compromís amb la bellesa» i a «la qualitat creativa i interpretativa de la seva carrera».
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- La consellera de Drets Socials viu a cavall de Madrid i Barcelona
- Tribunals Un professor d’institut de Badalona reconeix que va assetjar sexualment tres alumnes
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' torna a emetre's aquest dimecres a Catalunya Ràdio després de la polèmica amb Ter Stegen
- Malalties mentals Un actor de 'Merlí' se sincera sobre la depressió que va patir durant la sèrie: "Em va salvar la vida"
- Al Congrés Óscar Puente, sobre les fallades a Rodalies: «Si hi invertim més, fem inviable la prestació del servei»
- El repte de la longevitat Els pacients crònics complexos de Catalunya ja passen fins a quatre dies més a casa que a l’hospital
- Ple del Parlament Illa promet acabar amb els caos a Rodalies: «No serà fàcil ni immediat, però ho resoldrem»