La batalla pel festival ‘boutique’

Concert Studio: «El guanyador de Pedralbes no és el millor, sinó el que hi posa més diners, i això desil·lusiona»

  • El promotor lamenta el pes determinant de l’aportació econòmica en el concurs, quan la seva proposta artística ha sigut la més valorada

  • El festival de Pedralbes canvia de mans: Clipper’s Live guanya el concurs

Concert Studio: «El guanyador de Pedralbes no és el millor, sinó el que hi posa més diners, i això desil·lusiona»

Ferran Sendra

2
Es llegeix en minuts
Jordi Bianciotto
Jordi Bianciotto

Periodista

ver +

La proposta artística de la promotora Concert Studio va ser la més valorada de les quatre presentades al concurs convocat per la Generalitat per organitzar Pedralbes, si bé, al ser la seva oferta econòmica la més baixa (555.000 euros, enfront del milió de la guanyadora, Clipper’s Live), ha acabat a l’última plaça. «Ja sabia que en qüestió de diners no seríem els primers, però quan vam saber que en l’apartat artístic anàvem per davant [ja que el sobre digital amb aquesta informació es va obrir dilluns], això ens va donar esperances de guanyar», confessa a aquest diari Martín Pérez, creador i director de Concert Studio.

El cop ha sigut dur i el promotor es confessa instal·lat en una «tristesa profunda» tant pel desenllaç del concurs com per la complicada situació en què queda Concert Studio, empresa en la qual el 58% de la facturació procedia fins ara del Festival Jardins de Pedralbes. «S’haurà de refer tot l’organigrama i inevitablement això costarà llocs de treball d’un equip que és excel·lent, de 24 empleats. ¿Però, què hi puc fer? reflexiona. «Veure que els aspectes artístics i d’organització no són els que més pesen i que el guanyador no és el millor, sinó el que hi posa més diners, ens ha deixat sense il·lusió. S’ha de recordar que estem parlant de cultura».

Notícies relacionades

Respecte a la mesura in extremis de la qual va parlar setmanes enrere, denunciar la Generalitat (per incomplir el document firmat per Presidència el 2019, que adjudicava el festival a Concert Studio per cinc anys), Martín Pérez no entra en concrecions. «Ara mateix, la prioritat és poder pagar els sous a final de mes», explica el promotor, que va tirar endavant Pedralbes en temps pandèmics amb una edició de mínims el 2020 (Fes Pedralbes) i una altra més crescuda, però encara anòmala, el 2021. El nom del Festival Jardins de Pedralbes és propietat de Concert Studio, apunta. La promotora té a càrrec seu dues mostres més, el Festival Mil·lenni i el Cerdanya Music Festival.

¿Moment de pensar en nous projectes? «Hem de veure què farem. Alguna cosa haurem d’inventar», rumia. Concert Studio va fer aquest dijous un comunicat en què va qualificar el concurs de «licitació injusta» al «no tractar el festival com a cultura sinó com a font de recaptació».