Cartellera
10 pel·lícules d’estrena als cines que no et pots perdre al març
Al contrari del que es preveia, l’estrena de les pel·lícules nominades als Oscars no ha deixat la taquilla tremolant. El març es presenta com un mes saturat de propostes interessantíssimes (aquestes i les que no han pogut entrar en aquest article) de tota naturalesa i dimensions: noves entregues de franquícies populars (Scream 6, John Wick 4), pel·lícules molt premiades o rebudes amb entusiasme en festivals (Saint Omer, La belleza y el dolor, Matria, Los reyes del mundo), el més nou d’autors de prestigi, com Mia Hansen-Løve i Emmanuel Mouret, i fins a una pel·lícula sobre un os cocaïnòman (Oso vicioso).
1) ‘Saint Omer, el pueblo contra Laurence Coly’, d’Alice Diop (3 de març)
El premiadíssim primer llargmetratge de ficció de la documentalista francesa Alice Diop és un extraordinari drama judicial. De formes concises i fons –temàtic i emocional– inabastable, explica la història d’una escriptora (Kayije Kagame) que cobreix el judici a una dona (Guslagie Malanda) acusada de matar el seu nadó.
2) ‘Scream 6’, de Matt Bettinelli-Olpin i Tyler Gillett (10 de març)
Sisena entrega d’una de les sagues de terror més populars de tots els temps i continuació de Scream (2022), en la qual el col·lectiu Radio Silence (Bettinelli-Olpin, Gillett i Txad Villella, aquí productor executiu) actualitzava la franquícia. Repeteixen Jenna Ortega, ara més famosa que mai per haver encarnat Dimecres en la popular sèrie de Netflix, i Courteney Cox i cau Neve Campbell.
3) ‘La belleza y el dolor’, de Laura Poitras (10 de març)
Magnífic documental dirigit per Laura Poitras (Citizenfour). Lleó d’Or a la millor pel·lícula en el festival de Venècia i nominat a l’Oscar aquest any, segueix l’artista i fotògrafa nord-americana Nan Goldin, figura clau de la contracultura novaiorquesa en els 70 i els 80, i el seu activisme contra la dinastia farmacèutica dels Sackler.
4) ‘Los reyes del mundo’, de Laura Mora (17 de marzo) Concha d’Or a la millor pel·lícula al festival de Sant Sebastià, Los reyes del mundo és la nova pel·lícula de la colombiana Laura Mora (Matar a Jesús). La cineasta es mou entre el cine social i l’acció per seguir la duríssima aventura d’un grup de nois dels carrers de Medellín (actors no professionals) a la recerca del terreny heretat per un d’ells.
5) ‘¡Shazam! La furia de los dioses’, de David F. Sandberg (17 de març)
Continuació de ¡Shazam! (2019), formidable translació al cine de les aventures del personatge de DC. És una molt bona notícia que repeteixi en la direcció David F. Sandberg, que va firmar una primera entrega divertidíssima, entranyable i molt ben rodada. Amb Zachary Levi com a protagonista i la incorporació al repartiment d’un trio espectacular: Helen Mirren, Rachel Zegler i Lucy Liu.
6) ‘Matria’, d’Álvaro Gago (24 de març)
María Vázquez encarna la protagonista d’aquest drama ambientat a la costa de Galícia, una mare jove amb una situació personal i laboral complicada. Amb la precarietat, les cures i l’espai que ocupa la dona en entorns tradicionalment masculins com alguns dels seus temes, Matria és el primer llarg d’Álvaro Gago i competirà a la secció oficial del festival de Màlaga després de participar en la secció Panorama del de Berlín.
7) ‘John Wick 4’, del Txad Stahelski (24 de març)
Keanu Reeves torna a encarnar John Wick, un dels personatges més populars i carismàtics de la seva carrera, en la quarta entrega d’una de les millors sagues d’acció dels últims temps. Dirigida per Chad Stahelski, promet, com les seves antecessores, les seqüències d’acció més espectaculars, més virtuoses i més ben il·luminades i coreografiades.
8) ‘Crónica de un amor efímero’, d’Emmanuel Mouret (24 de març)
Comèdia en què el director de Las cosas que decimos, las cosas que hacemos (2020) torna a jugar amb les paraules per explorar les contradiccions del sentiment amorós. Amb unes interpretacions i un guió magnífics, explica l’aventura entre un home casat (Vincent Macaigne) i una mare soltera (Sandrine Kiberlain) una mica més gran que ell.
9) ‘Una bonita mañana’, de Mia Hansen-Løve (31 de març)
El més nou de Mia Hansen-Løve, una de les cineastes que capturen amb més sensibilitat les emocions i les seves contradiccions. La directora de La isla de Bergman (2021), explica la història d’una dona (Léa Sydoux), mare d’una nena, que afronta alhora les cures del seu pare i l’idil·li amb un vell amic.
Notícies relacionades
10) ‘Oso vicioso’, d’Elizabeth Banks (31 de març)
La pel·lícula que podria obrir la veda (encara més) en la indústria al disbarat majúscul. El seu títol original és Cocaine Bear i és literal, va d’això, d’un os que embogeix després de menjar-se el carregament de cocaïna que han perdut uns traficants. Comèdia, terror, acció i deliri. Rere les càmeres, l’actriu i directora Elizabeth Banks.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Aliat de Trump Matt Gaetz renuncia a ser fiscal general pels escàndols sexuals
- Guerra a l’est d’Europa Putin admet haver disparat un míssil balístic hipersònic contra Ucraïna
- La reacció del primer ministre d’Israel Un tribunal "antisemita" i "discriminatori"
- El conflicte del Pròxim Orient Netanyahu s’uneix a Putin en la llista de líders buscats per crims de guerra
- Valvanera Ulargui: "Les cimeres climàtiques haurien de ser més eficients"