Del 28 de juliol al 5 d’agost
De Tommaso, Damrau i Galván lluen en l’edició més íntima de Peralada
El Festival de Peralada construirà un nou auditori
El coreògraf Botis Seva guanya el Carmen Mateu Young Artist European Award
Springsteen treu el disc del segon recital a Barcelona: va dubtar a tocar aquesta cèlebre cançó
Pocs concerts de caràcter íntim, un només de dansa a càrrec de l’iconoclasta Israel Galván i ‘The Telephone, or l’Amour à trois’, una òpera còmica d’un sol acte de Gian Carlo Menotti, centren la nova edició del Festival de Peralada, que aquest any no podrà disposar del seu escenari principal a l’aire lliure, com ja es va anunciar. La construcció d’un nou auditori cobert que permetrà incrementar la seva activitat en futures edicions i programar espectacles durant tot l’any obliga a fer un altre tipus de programació més essencial. Tot i així, primeres figures desfilaran per la cita empordanesa, amb espectacles cada dia del 28 de juliol al 5 d’agost.
La lírica, referent del festival junt amb la dansa, obrirà aquesta edició de caràcter íntim i essencial amb el tenor anglès Freddie de Tommaso, que ja va demostrar el seu poder al primer Festival de Pasqua organitzat a Peralada. Oferirà un recital Verdi amb famoses àries d’òperes com ‘Il trovatore’, ‘Luisa Miller’ i ‘Un ballo in maschera’, acompanyat d’Audrey Saint-Gil, al piano. L’endemà, l’aclamada soprano Diana Damrau cantarà a l’amor amb la seva parella, Nicolas Testé, baix, i Helmut Deutsch, piano, un recital líric amb opereta, ‘lied’ i cançons d’autors com Duparc, Strauss, Gounod, Donizetti, Bellini i Lehar.
Monterverdi i Piazzolla
El món de Monteverdi i el de Piazzolla es miraran en un original concert a càrrec de Mariana i Valentín Flores, soprano i tenor, amb la Cappella Mediterranea. I la música antiga arribarà amb Jordi Savall i Le Concert des Nations. El mestre català, amb la seva viola de gamba de set cordes Barak Norman (Londres, 1697), oferirà obres del segle XVII i XVIII, i viatja a través de la música a les corts de tres reis: Lluís XIV, Lluís XV i Lluís XVI. El repertori inclou grans obres de Guilllaume Dumanoir, Monsieur de Sainte-Colombe, Marin Marais, François Couperin, Jean Féry Rebel i Jean-Marie Leclair.
El centenari del naixement de Victòria dels Àngels serà commemorat amb un recital de la soprano Núria Rial, ‘Cantar del alma’, amb obres de Mompou, Montsalvatge i Guridi, però també de Ravel, Brahms i Mendelssohn. Fidel a la seva tradició d’oferir alguna novetat, el festival convidarà per primera vegada el jove tenor xilè Jonathan Teleman, el sol·licitat nou galant de l’òpera que, amb Daniel Heide al piano, oferirà des d’àries cèlebres fins a cançons de Gardel.
Dos referents de la lírica espanyola al món, Serena Sáenz i Xabier Anduaga acomiadaran la programació amb una nit belcantista amb àries i duos de Bellini i Donizetti.
Òpera bufa
El mirador del castell acollirà un altre tipus de propostes. El flamenc més radical el farà seu l’1 d’agost amb un solo d’Israel Galván, un espectacle singular en què Galván en té prou amb si mateix per deixar volar el seu art transgressor.
Notícies relacionadesI el 4 d’agost, fidels a la tradició d’oferir una òpera, el festival muntarà ‘The Telephone, or l’Amour à trois’, una òpera còmica d’un sol acte de Gian Carlo Menotti, amb direcció musical d’Iván Martín, les interpretacions musicals de Galdós Ensemble i les veus de la sopranoRuth Giménez i el baríton Jan Antem. Produït pel festival Música de Bilbao, es tracta del primer projecte operístic de María Goiricelaya, guanyadora d’un Premi Max de les arts escèniques per la seva adaptació de l’obra de Lorca ‘Yerma’.
També destaca una curiositat: el diàleg musical entre el compositor Héctor Parra, que aquest estiu estrena la seva nova òpera, ‘La orgía’, a l’Arriaga de Bilbao –prevista en la temporada vinent del Liceu–, i la seva dona, la pianista Imma Santacreu. Serà l’únic acte al Claustre de Sant Domènech.
Proposta immersiva a l’Ideal Barcelona
Com a novetat i per obrir boca, aquest dissabte i diumenge presenten una proposta immersiva de dansa i música a l’Ideal Barcelona amb tres obres: ‘Roots’, estrena del compositor Marc Timon; una versió de ‘Camelia’, delicada peça d’Iratxe Ansa i Igor Bacovich estrenada el 2021 al festival, i ‘60 seconds’, una impressionant obra de Botis Seva, director i coreògraf guanyador de la tercera edició del Carmen Mateu Young Artist European Award.