Balanç del festival

El Primavera Sound tanca l’edició de Barcelona amb 253.000 assistents abans del «repte de Madrid»

La presència de públic estranger ha caigut de prop del 70% al 52%, una cosa que l’organització ha atribuït als preus dels hotels i els avions i a la coincidència amb la fórmula 1

  • Depeche Mode imposa el seu ‘carpe diem’ en el Primavera Sound

  • Primavera Sound 2023: New Order, ara amb sentiment

  • Blur: eterna joventut, bogeria col·lectiva i coreografies cubistes al Primavera Sound

El Primavera Sound tanca l’edició de Barcelona amb 253.000 assistents abans del «repte de Madrid»

CHRISTIAN BERTRAND

2
Es llegeix en minuts
Ignasi Fortuny
Ignasi Fortuny

Periodista. Principalment, escric sobre música.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El Primavera Sound ha tancat la seva 21a edició del festival amb 253.000 assistents a Barcelona abans d’afrontar el «repte de Madrid». D’aquests, 193.000 s’han concentrat en els tres dies principals de la mostra (de dijous a dissabte). La resta correspon a públic de la jornada inaugural (20.000) i dels concerts en sales que s’han celebrat durant la setmana (15.000), així com el que es preveu aquest diumenge per al tancament electrònic del Brunch (25.000 persones). En total, 317 actuacions amb noms com Kendrick Lamar, Depeche Mode, Blur o Rosalía.

«Motiva molt sortir del Fòrum amb aquestes sensacions per afrontar el repte de la primera edició a Madrid», ha afirmat en la tradicional roda de premsa de balanç Alfonso Lanza, codirector del Primavera Sound, que la setmana vinent desembarca a la capital espanyola. 

El macrofestival barceloní, que aquest any ha reformulat el seu espai, ja sense la platja de Sant Adrià de Besòs després dels problemes amb el consistori, ha reunit una mitjana de gairebé 65.000 persones cada dia (54.000 dijous, 68.000 divendres i per aquest dissabte se n’esperen unes 70.000). Així, en aquesta edició el festival no ha penjat cap dia el cartell de ‘sold out’ com acostumava a fer. «No és preocupant perquè buscàvem aquesta mitjana», ha sentenciat Lanza, fent referència que el Primavera ha comprimit el seu espai al parc del Fòrum –«ens trobem còmodes amb aquestes mesures de cara al futur»– i, per tant, també l’aforament disponible (es calcula que d’uns 80.000 de l’any passat als 70.000 actuals).

Descens d’estrangers

Notícies relacionades

El percentatge de públic estranger (amb assistents de 121 països diferents) ha caigut molt respecte a la mastodòntica doble edició postpandèmica de l’any passat: de prop del 70% d’assistents d’altres països al 52% d’aquest any. Els organitzadors han especificat que han notat una baixada de britànics, cosa que han atribuït als alts preus «dels avions, els hotels... Coincidir amb la fòrmula 1 s’ha notat». De la mateixa manera, el preu de les entrades del festival també ha augmentat: un abonament general costava 245 euros el 2022 i aquest any pujava fins als 325. Lanza també ha qualificat de repte la renovació generacional dels pròxims «5 o 10 anys» a què s’enfronta el festival, que l’any passat va tenir una mitjana de 29 anys.

Segons ha informat l’organització, les edicions de Barcelona i Madrid han tingut un pressupost per sobre dels 65 milions d’euros, dels quals una mica més de la meitat es destinen a la mostra d’Arganda del Rey, sobretot, ha indicat Lanza, per l’enrevessat pla de mobilitat. El codirector del Primavera, que ha descartat tornar a plantejar una doble edició a Barcelona com va passar l’any passat, ha afirmat que per a la seva aposta madrilenya esperen una mitjana de 40.000 assistents diaris. «Entenem que l’efecte de veure el que passa aquests dies a Barcelona farà que estiguem en aquesta xifra», ha sentenciat Lanza.