Nou projecte
Barcelona acollirà el Bubble Pop, el primer festival de música asiàtica d’Europa
L’1 i 2 de juliol Fira Montjuïc serà l’escenari del nou ‘spin-off’ estiuenc del Manga Barcelona, amb concerts d’artistes sud-coreans i japonesos de K-pop i J-pop
Multimèdia | Festivals de Barcelona i Catalunya
Bubble Pop, així s’anomena el que serà el primer festival de música asiàtica d’Europa, amb concerts principalment d’artistes sud-coreans i japonesos de K-pop i J-pop, que l’1 i 2 de juliol s’estrenarà amb dues jornades d’actuacions al recinte de Fira Barcelona Montjuïc. Organitzat per Ficomic, pretén ser «un ‘spin-off’ estiuenc del Manga Barcelona, amb un gran escenari, que neix com a resposta a la creixent petició del públic» que cada any omple el saló de còmic i cultura japonesa, explica la seva directora, Meritxell Puig, i impulsora del nou projecte.
En la seva estrena, Bubble Pop comptarà amb un cap de cartell per dissabte i un altre per diumenge: la sud-coreana LeeHi (500 milions de reproduccions a Youtube; serà la seva primera vegada a Barcelona) i REI AMI (coneguda per ‘hits’ urbans com a ‘Freak’, ‘DICTATOR’ i ‘Snowcone’; serà el seu primer xou fora dels Estats Units en exclusiva internacional). I en cada jornada hi haurà altres concerts, entre d’altres, de Superoganism (banda londinenca liderada per Orono Noguchi, amb temes com ‘Something for your M.I.N.D’ O ‘Everybody wants to be famous’), la sud-coreana Xooos (primer concert fora d’Àsia), els seus compatriotes JUNNY, els japonesos DONGURIZU, amb el seu rap electrònic, els productors MACROS 82-99 i Vantage, exponents del future funk, Oceanfromtheblue i Milena.
Les entrades
S’ofereixen abonaments per als dos dies (58 euros) i per un o un altre dia (38 euros). Segons l’organització, malgrat que «els costos són més elevats perquè els artistes asiàtics no giren tant», han intentat ajustar els preus al màxim, pensant en el ‘target’ de públic jove que esperen, de 16 a 35 anys.
Gastronomia, còmic i artistes
Notícies relacionadesBusquen el públic en general però en especial, «l’espectador interessat en la cultura i música asiàtica que fa anys que acudeix al Manga Barcelona». De fet, a més dels concerts, hi haurà una oferta gastronòmica, estands de venda de còmics i un espai d’‘art market’ per «donar oportunitat als artistes perquè estiguin en contacte amb el públic», apunta Puig.
Mascota Bubbly
El Bubble Pop neix amb la voluntat de quedar-se i tindrà fins a mascota pròpia, la bombolleta Bubbly, creada per les també autores del cartell, Hanavbara, bessones nascudes a Barcelona el 1998, Alex i Paula Díaz, amb un milió de seguidors a Instagram i Twitter. El seu estil, assenyalen elles mateixes, el mateix que han aplicat al cartell del nou festival barceloní combinant música, art i manga, «està inspirat en l’‘anime’ dels anys 80 i 90, molt ‘vintage’ i ‘retro’, una cosa que està ara molt de moda a Corea del Sud», on viuen des de fa any i mig, «captivades per la cultura asiàtica» que van descobrir després d’unes vacances fa tres anys.
- Urbanisme La nova ronda de Sant Antoni provoca embussos d’autobusos
- NENS TUTELATS El Govern va adjudicar cent milions a dit en centres de menors del 2016 al 2020
- Col·lisió entre Broncano i Motos per Jorge Martín
- Cada cop més menors incompleixen el règim de visita després d’un divorci
- Flick no es veu estant deu anys al Barça com Guardiola al City
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- ERC busca la via per recuperar militants
- El testimoni d’Aldama deixa al TS l’opció d’investigar el Govern
- Sánchez es querella contra Aldama per "dret a l’honor"
- Vendre’s per 1,5 milions