Noves aventures per a Luffy

El fenomen ‘One Piece’: 25 exitosos anys d’un manga que torna a la gran pantalla amb la seva quarta pel·lícula

‘One Piece Film Red’ arriba als cines el 3 de novembre i el seu director, Goro Taniguchi, explica el nou estil de la pel·lícula

El fenomen ‘One Piece’: 25 exitosos anys d’un manga que torna a la gran pantalla amb la seva quarta pel·lícula

Netflix

3
Es llegeix en minuts

No és arriscat afirmar que ‘One Piece’ és un dels mangues més exitosos de la història. Amb més de 100 volums publicats i una adaptació audiovisual en format anime que supera els mil episodis emesos, manté el seu públic enganxat des de 1997. 

Narra les aventures d’un noi anomenat Monkey D. Luffy, que, juntament amb una tripulació de vuit companys, aspira a convertir-se en el rei dels pirates aconseguint el Tresor One Piece. Persegueix aquesta meta des que, de nen, va sobreviure a una mort gairebé segura gràcies a l’ajuda de Shanks, cap de la famosa banda del pèl-roig i un dels quatre emperadors en cap del mar, que va perdre el seu braç esquerre en el rescat. La seva generosa acció va fer que es convertís en l’ídol més gran del jove, que, inspirat per ell, embarca en multitud d’emocionants travessies. 

Va ser creada pel prestigiós dibuixant japonès, Eiichiro Oda, que en el dia d’avui continua encara donant forma a una història que no deixa de créixer, ja que tot i que ell pretenia posar punt final al relat cinc anys després de la seva estrena, el gran fanatisme que va originar li va fer veure que encara tenia material per a 23 més. 

I la cosa va ‘in crescendo’, perquè recentment s’ha anunciat que Netflix prepara una versió no animada de la sèrie. I el 3 de novembre s’estrena als cines ‘One Piece Film Red’, la quarta entrega d’una saga de pel·lícules paral·leles a l’argument original, que apunta alt a Espanya després del seu aclaparador èxit al Japó. 

La peculiaritat de ‘One Piece Film Red’

És evident que alguna cosa especial hi ha en ‘One Piece’ perquè atragui tant el públic i mantingui viu el seu més fidel fanatisme després de 25 anys de ficció. Tanmateix, una cosa única i innovadora hi ha també en el nou llargmetratge de la franquícia, que s’atreveix a regirar la infància de Luffy i a recuperar un personatge tan mític com Shanks. I no només això, sinó que l’aparició d’un nou personatge que els entrellaça, Uta, revelarà detalls desconeguts del passat dels dos pirates i desencadenarà un caos que farà que tornin a ajuntar-se. 

El director de la pel·lícula, Goro Taniguchi, explica que és «com una continuació del primer episodi, ja que són fets molt remots que ajuden a reconstruir la vida dels personatges des del principi. Permetrà enganxar-se a la trama als que no saben gaire del manga, i revelarà detalls nous als que sí que l’han seguit».

Notícies relacionades

A més, l’estil del llargmetratge és poc convencional dins del vist en anime, ja que la música cobra en aquesta producció una importància sense precedents. Uta és la cantant més famosa del món i en la seva veu rau el seu enorme poder, de manera que les escenes d’acció es complementen de manera molt natural amb les cançons. «Aquesta pel·lícula s’ha creat en total coordinació amb Eiichiro Oda, i ell volia una noia com a protagonista perquè deia que estava fart de dibuixar atrotinats vells masculins forts i musculosos. Preferia fer una cosa diferent que pogués atraure també un públic diferent», assegura Taniguchi.  

Potser aquest sigui el motiu del triomf de ‘One Piece’, un creador que no tem innovar i que s’envolta per a aquests nous projectes d’un equip que coneix àmpliament l’essència de la història. Com el director del llargmetratge, Goro Taniguchi, que curiosament va ser el primer al món a animar Luffy; el dissenyador de personatges, Masayuki Sato, que ha col·laborat en la creació de totes les pel·lícules; o el guionista, Tsutomu Kuroiwa, que també repeteix per segona vegada en la filmografia. Falta veure si la producció, que estarà doblada tant al castellà com al català, aconsegueix en els cines espanyols l’èxit esperat. 

Temes:

Cine