A la sala Apolo
Així és la festa Bresh: ’famosos’, brillantor, caramels i ‘hits’ per fer postureig a Instagram
L’esdeveniment dissenyat per i per als mil·lennistes i la generació Z ha revolucionat la manera de sortir de festa dels joves. Cada dimecres, els barcelonins esgoten les entrades de la festa Bresh a la sala Apolo. L’esdeveniment itinerant per tot el món, en què és habitual trobar-se ‘influencers’ i famosos sobre l’escenari –no fa tant allà van ensenyar el seu amor Rosalía i Rauw Alejandro, per exemple– , està perfectament dissenyat per crear contingut d’Instagram i TikTok a cada racó durant tota la nit (en definitiva, fer postureig).
La Bresh és un lloc on els codis de vestimenta desapareixen, la discoteca deixa de ser un lloc fosc per omplir-se de color, és normal trobar-se caramels a cada cantonada i el brilli-brilli és el gran protagonista. Les noies ja no porten vestits i talons, i els nois deixen de banda la camisa. L’estètica urbana, la roba festivalera i les vambes s’allunyen de totes les restriccions presents a molts locals de nit que prohibeixen l’entrada als clients segons la seva imatge.
Més que una festa
Aquest dimecres 9 d’agost a la sala Apolo no va ser diferent. L’esdeveniment va penjar un cop més el cartell de ‘sold out’ dies abans de celebrar-se. Després d’esperar una llarga cua, caramels i adhesius donaven la benvinguda als joves, a la vintena la gran majoria, amb ganes. Un cop dins el local, cotó fluix de sucre i dues carpes, una amb brillantor i ‘glitter’ per adornar-se la cara i el cos, i una altra amb un ‘photocall’ per presumir de l’elecció d’‘outfit’. Cap a les 4 de la matinada, pànic entre els diabètics, més sucre a la sala: caixes plenes de polos flaix congelats de tots els gustos van recórrer la discoteca i van refrescar els presents. El seu lema és «La festa més maca», pel seu decorat acolorit de flors de cirerer; el que està clar és que és la festa més dolça.
Alguns nois van ocupar les primeres files durant tota la nit per tenir una vista privilegiada de tot el que passava a l’escenari i treure la càmera en el moment oportú per aconseguir un vídeo viral per a TikTok. I és que les festes solen ser plenes de famosos –fa poc hi ballava l’actriu Ester Expósito– i no és estrany trobar artistes de la talla d’Aitana, Tini Stoessel, Sebastián Yatra, Quevedo i Bizarrap al costat del ‘dj’ No obstant, aquest dimecres a Barcelona sembla que les cares conegudes són de vacances en algun país llunyà i sobre la tarima només va ballar alguna ‘influencer’ –d’influència relativa– i algun participant del ‘reality’ ‘La isla de las tentaciones’ –de curta projecció–.
Creada a l’Argentina
La festa es va crear fa set anys a l’Argentina «una mica de casualitat», explica Pablo Monti, director creatiu i ‘dj’ de la Bresh, abans que comenci l’esdeveniment aquest dimecres a l’Apolo. Un grup d’amics va decidir reunir-se i plantejar un espectacle ple de ‘hits’ actuals i passats, no només reggaeton, i que hi hagués lloc per a Britney Spears, Katy Perry, Rihanna, Daddy Yankee, Don Omar i Bizarrap al mateix espai. Tots els grans temes actuals i passats en un lloc ple de brillantor i color. Aquesta era la fórmula.
«El món de la nit sempre ha estat associat a la foscor. Quan anàvem de festa nosaltres només volíem passar-ho bé, però al sortir de la discoteca moltes vegades trobaves baralles i violència. La nostra idea era portar la seguretat d’una festa a casa teva entre amics als locals d’oci nocturn», comenta Monti. «En comptes de ser fosc, ha passat a ser un lloc rosa. Perfumem els lavabos, posem brillantor a la gent i quan arribes hi ha algú que et somriu i et dona caramels», exposa.
Trobada artística
Notícies relacionadesLa Bresh també s’ha convertit en un lloc de trobada entre la comunitat artística en general, on cantants, actors, ‘influencers’ i fotògrafs, entre altres, poden reunir-se en un mateix espai per intercanviar les seves inquietuds. «A l’Argentina va pegar molt fort i artistes com Duki, Nicki Nicole, Tini, Paulo Londra, Thiago PZK i Bizarrap van créixer alhora amb nosaltres. Ens en vam adonar que hi havia una vacant per aquesta festaarreu del món», assenyala el director creatiu. Actualment és present a l’Argentina, Mèxic, Xile, Nova York, Miami, Los Angeles, Eivissa i Gran Canària, entre molts altres llocs.
Després d’explotar la marca Bresh amb contingut a través de les xarxes socials durant la quarantena, la festa va fer el salt i va trobar la seva primera llar a Espanya a la sala Apolo de Barcelona. La festa se celebra cada dimecres des de fa un any i mig. Ara esperen mantenir-se a la discoteca catalana durant les pròximes temporades i explorar aforaments més massius els caps de setmana, com l’esdeveniment que van fer per a 5.000 persones al Poble Espanyol el dissabte passat 5 d’agost, una cosa que podrien convertir en habitual.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia