Ana Puit

2
Es llegeix en minuts
Alba Giraldo
Alba Giraldo

Redactora

ver +

Sis adolescents que no es coneixen entre elles s’intercanvien les anomenades «polseres de l’amistat» abillades amb brillantors, lluentons i botes ‘cowboy’ a l’entrada del Cinesa Diagonal. Un moviment que va crear Taylor Swift quan va cridar la seva comunitat a crear braçalets únics per bescanviar-los i que sorgís entre ells una bona relació. Són poc més de les cinc de la tarda i esperen que a les sis comenci la nova pel·lícula de la cantant, ‘The Eras Tour’, un documental dels concerts de la seva última gira homònima. Un cop dins, la sala s’inunda de crits, aplaudiments i es converteix en un karaoke de 300 fans. Lluny queda el silenci que regna durant una projecció; el fenomen fan pot més.

La febre ‘swiftie’ –com s’autoanomenen les fans– està arribant a nivells inimaginables. I ella ho sap. Després d’esgotar les entrades de tots els concerts de la seva gira mundial, l’artista ha estrenat la seva pel·lícula aquest divendres 13 d’octubre als cines de tot el planeta. Una vegada més alimentant la gana insaciable dels seus fans, que no en tenen prou d’anar a altres països d’Europa a veure-la en concert –ja que a Espanya només compta amb la data de Madrid–, sinó que també van a veure el documental de l’espectacle que ja veuran en directe en els pròxims mesos.

Alguns dels seguidors de Swift a Barcelona s’han desplaçat fins al cine perquè no han aconseguit entrades per a cap dels concerts i aquesta és l’única manera de disfrutar de l’esdeveniment al que no podran assistir. Però hi ha altres privilegiats que també aniran a més d’una data de la gira i, tot i així, van adquirir les butlletes de la pel·lícula el primer dia que les van posar a la venda. Una de les fans veurà Taylor a Milà i Madrid. Una altra a Lisboa, Madrid i Lió. De fet, tornarà de Madrid a Barcelona quan s’acabi el xou perquè l’endemà té un examen. I és que les fans de Taylor, a més d’entregar-se en cos i ànima al seu ídol, tenen altres responsabilitats.

Obsessió amb el 13

Notícies relacionades

El preu del tiquet per al film és de 13,13 euros. Sí, exactament aquesta xifra. Una quantitat superior a la gran majoria de les pel·lícules que s’estrenen a les sales cada setmana. Això és perquè l’estrella internacional sent debilitat per aquest número i ha aprofitat l’ànsia dels seus fans per augmentar el preu. També ha decidit estrenar la producció un dia 13 –tot i que als Estats Units i el Canadà va avançar un dia el llançament per la gran demanda–. 

Una estratègia de màrqueting pensada per satisfer el fenomen fan que no només Taylor ha aprofitat, sinó també els cines. Les principals cadenes han apostat per la creació d’un bol i un vas amb la cara de la cantant. Un marxandatge que supera fins i tot el preu de l’entrada –en alguns casos gairebé els 20 euros– i que genera una nova necessitat en els incondicionals de l’artista, que no han dubtat a comprar-ho. Cinesa, per exemple, també ha regalat minipòsters fins a esgotar les existències als primers espectadors que han anat a veure la pel·lícula aquest divendres.