Turisme de pantalla

Spain Film Commission presenta el seu projecte ‘Spain Screen Grand Tour’ davant els principals representants del turisme mundial

És el primer projecte de caràcter nacional centrat a potenciar l’anomenat turisme de pantalla, basat en l’atracció de viatgers a aquelles destinacions que acullen rodatges cinematogràfics de tot tipus

Spain Film Commission presenta el seu projecte ‘Spain Screen Grand Tour’ davant els principals representants del turisme mundial
2
Es llegeix en minuts

En el marc de la 25a reunió de l’Assemblea General de l’Organització Mundial del Turisme (OMT), que ha tingut lloc a Samarcanda (Uzbekistan), Spain Film Commission ha presentat el seu projecte ‘Spain Screen Grand Tour’. Es tracta d’una iniciativa pionera per descobrir Espanya amb una altra mirada a partir del cine, les sèries i altres produccions. La iniciativa aborda el repte d’impulsar aquest segment turístic, basat en l’atractiu que generen les produccions rodades al nostre país i unint dues indústries d’èxit, com són el sector turístic i l’audiovisual.

‘Spain Screen Grand Tour’ és exponent de l’anomenat «turisme de pantalla», una nova i creixent modalitat de turisme que es val del vincle emocional que creen les ficcions visuals amb les persones que les veuen, i que desperten un interès especial pels llocs on s’han rodat. Així, l’espectador explora els llocs i localitzacions de les seves produccions favorites, alhora que se submergeix en la cultura i la riquesa del destí, fins i tot abans de visitar-lo.

El projecte neix amb l’objectiu d’oferir als viatgers aficionats al camp audiovisual rutes específiques per conèixer els llocs de rodatge a Espanya. El perfil del viatger es correspon amb el de persones vinculades emocionalment amb els llocs que visita, que utilitza les xarxes, que està sensibilitzat amb la sostenibilitat mediambiental i que és, en definitiva, un millor ambaixador dels llocs on viatja. Amb ‘Spain Screen Grand Tour’, Spain Film Commission busca contribuir a la difusió de la imatge del país i de la cultura espanyola utilitzant el sector audiovisual com a instrument de difusió.

Carlos Rosado, president de Spain Film Commission, que va ser l’encarregat de presentar el projecte durant l’Assemblea celebrada a l’Uzbekistan, va assenyalar que «per a la indústria turística aquesta iniciativa representa una aposta per un segment amb un potencial de creixement espectacular perquè és una tendència imparable a nivell internacional».

«El mateix nom del projecte parla d’un gran ‘tour’, de recórrer el nostre país coneixent cada racó a través dels rodatges que aquestes destinacions han acollit, des dels clàssics fins als més recents», va afegir.

Espanya, al capdavant als sectors turístic i audiovisual

Segons l’últim estudi de TCI Research, el 2022 un de cada deu turistes europeus va triar el seu destí sota la influència de pel·lícules i sèries. Aquestes xifres posen en relleu una finestra d’oportunitat per al sector turístic, i especialment per al segment del turisme de pantalla, en creixement exponencial gràcies també al ritme de noves produccions i al creixent consum i interès pels productes audiovisuals.

Notícies relacionades

A Espanya, Spain Film Commission és l’associació sense ànim de lucre que lidera el posicionament del país com a destí de rodatges audiovisuals, i coordina els esforços d’una àmplia xarxa de ‘film commissions’ i ‘film offices’ distribuïdes per tot el territori.

Spain Film Commission és membre afiliat de l’OMT i la seva participació en aquest acte suposa una gran fita per a l’associació ja que l’Assemblea reuneix els principals representants d’organismes governamentals, representants de la indústria turística i corporacions empresarials internacionals dedicades al sector turístic procedents de 160 països. L’OMT, després d’haver seleccionat el projecte per ser presentat en aquest context, el recolzarà a partir del 2024.