Celebration Tour

Tots els detalls del concert de Madonna a Barcelona

La diva del pop actua l’1 i 2 de novembre al Palau Sant Jordi de Barcelona

Tots els detalls del concert de Madonna a Barcelona

EPC

3
Es llegeix en minuts
Lucas Font
Lucas Font

Corresponsal.

ver +

Les 80.000 persones que van omplir l’O2 Arena de Londres durant quatre dies són una bona mostra de l’expectació generada per la tornada de Madonna als escenaris. Els primers concerts de la gira ‘Celebration tour’ han deixat bones sensacions, malgrat els problemes tècnics i els retards dels primers dies, i donen algunes pistes sobre com serà el seu espectacle a Barcelona, previst per als dies 1 i 2 de novembre al Palau Sant Jordi. La reina del pop ha tornat amb força a l’escena internacional als seus 65 anys, deixant definitivament enrere el seu ingrés a l’uci aquest estiu, que la va obligar a suspendre l’inici de la gira a causa d’una infecció bacteriana. 

Tornada al passat

Aquesta és la primera gira en què Madonna fa un repàs dels grans èxits dels seus 40 anys de carrera en un recorregut des dels seus inicis a Nova York, on va arribar procedent de Michigan amb 35 dòlars a la butxaca i sent una completa desconeguda. L’artista interpreta temes com ara ‘Burning up’ i ‘Holiday’ envoltada d’una estètica grafitera i punk, així com imatges de cines eròtics i clubs de striptease que recreen el videoclip d’‘Open your heart’ i que reflecteixen l’estil de la ciutat als anys vuitanta.  

El ‘Celebration tour’ de Madonna. /

EPC

Les prop de dues hores d’espectacle donen prou temps per introduir les quatre dècades de carrera a través de diferents escenaris, que mostren la varietat d’estils i estètiques de la cantant: des dels crucifixos en flames de ‘Like a prayer’ fins a la vestimenta country de ‘Don’t tell me’ passant per les gavardines negres i els barrets d’ala ampla a ‘Die another day’ o l’estil futurista de ‘Ray of light’.

Homenatge als grans

El xou també atorga especial importància a la memòria de grans figures de l’espectacle mortes al llarg de la carrera de la reina del pop, amb especial menció a les víctimes de la sida en la dècada dels vuitanta i dels noranta, incloent-hi Freddie Mercury. Però, sens dubte, el millor homenatge és per a Michael Jackson. El seu mític ‘Billie Jean’ és utilitzat en aquesta ocasió en un remix amb ‘Like a virgin’, complementat amb la projecció de fotografies dels dos artistes i amb una recreació d’ombres xineses en què tots dos porten a terme una elaborada coreografia. 

Dots interpretatives

Més enllà dels grans clàssics de Madonna, l’espectacle també dona lloc a moments d’interpretació, entre els quals la simulació de l’entrada d’una discoteca a Nova York en què la cantant insisteix al porter que la deixi entrar, mentre un cúmul de ballarins passen per davant seu sense cap impediment. Aquest és un dels moments en què l’artista trasllada el públic als seus inicis a la Gran Poma, quan encara era una completa desconeguda. Una situació que contrasta amb una altra, recreada més endavant, en què Madonna interpreta la membre d’un jurat i entrega puntuacions als ballarins, entre ells la seva filla Estere, que es mouen a un ritme frenètic per la passarel·la mentre sona ‘Vogue’.  

El ‘Celebration tour’ de Madonna. /

EPC

Orgull LGTB

Notícies relacionades

L’artista tampoc desaprofita l’ocasió per reivindicar una vegada més la defensa dels drets LGTBI, amb l’ús de la bandera irisada en la seva interpretació d’‘Argentina’. L’elecció de Bob the Drag Queen –guanyador del famós concurs ‘RuPaul’s Drag Race’–, per presentar l’espectacle és una altra mostra del compromís de Madonna amb les minories LGTBI. En l’inici del xou, Bob apareix amb el vestit blanc a l’estil Maria Antonieta inspirat en el que la cantant va utilitzar per cantar ‘Vogue’ en la gala dels MTV Awards de 1990. «Collons, ¡em veig bé!», exclama la ‘drag queen’ tot just agafar el micròfon. «Això no és només una festa, ¡això és una celebració!», afegeix davant un públic entregat. 

Defensa de la pau

Madonna ha aprofitat els primers concerts de la seva gira a Londres per fer una crida al final del conflicte entre Israel i Hamàs. «Hem de recordar que som éssers humans, no podem perdre la nostra humanitat. El nostre cor es pot trencar, però la nostra ànima no», ha assegurat l’artista, visiblement emocionada, moments abans d’interpretar una versió d’‘I will survive’ amb la guitarra. «La nostra consciència pot canviar el món». Un missatge que l’acompanyarà al llarg dels 74 concerts que li queden, a 15 països diferents, davant milers de seguidors incondicionals. A Madonna li queda corda per a estona.

Temes:

Madonna Música