Mor Kishin Shinoyama, autor de fotos icòniques de Lennon i Ono

El fotògraf japonès Kishin Shinoyama, conegut pels seus retrats del músic dels Beatles John Lennon i la seva dona Yoko Ono, entre altres celebritats, va morir dijous als 83 anys, segons van informar els mitjans de comunicació. Nascut a Tòquio el desembre de 1940, va estudiar en el Departament de Fotografia de la Facultat d’Art de la Universitat del Japó, i poc després, es va unir a una agència publicitària abans de fer el salt i començar a treballar pel seu compte.
La seva empremta va quedar en fotografies icòniques de parella de John Lennon i Yoko Ono, que després es van utilitzar per als àlbums d’aquests Double Fantasy i Milk and Honey, a més dels de la cantant japonesa Saori Minami, amb qui també va contraure matrimoni el 1979 i va tenir un fill.
‘Nu capil·lar’
Notícies relacionadesTambé va publicar el 1991 un llibre de nus de l’actriu Rie Miyazawa i va encunyar el concepte nu capil·lar, que va aconseguir bastanta fama en aquella època i destaca la importància del cabell en les fotografies.
En la seva faceta més criticada, Shinoyama va publicar nombrosos llibres de menors despullades o en roba i situacions inapropiades i, el 2009, la seva casa i oficina van ser registrades, després de fotografiar dones despullades als carrers de Tòquio. El 26 de maig del 2010, un tribunal toquiota va declarar Shinoyama culpable d’indecència pública i de profanar un lloc de culte per fotografiar al cementiri d’Aoyama i li van imposar una multa de 300.000 iens (uns 1.900 euros)..
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril Cercas, Bosch i Dueñas coronen un Sant Jordi miraculós i pletòric
- Ciutat vella Els comerciants del Raval reivindiquen la presència de ‘skaters’
- AUTOCAR SINISTRAT L’ús del cinturó condiciona les ajudes del bus que va xocar a França
- Futbol Sentència en l’enviament d’entrades per a la final de la Copa del Rei: Declaracions oficials de One Box i del Barça
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Salut El doctor Manuel Sans Segarra explica l'origen de l'estrès: "La causa fonamental de la nostra societat actual és l'ego..."
- Freixenet acomiadarà 180 empleats i reduirà un 25% la seva plantilla per la sequera
- Això és del que t’has d’acomiadar als 60 si vols ser més feliç