Salem admet l’interès de Mediaset per entrar a la ràdio

El conseller delegat va explicar que l’aposta pels informatius amb fitxatges com el de Carlos Franganillo, que rellevarà Pedro Piqueras, busca «una nova manera d’explicar les notícies».

Salem admet l’interès de Mediaset per entrar a la ràdio

EL PERIÓDICO

2
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO

El conseller delegat de Mediaset España, Alessandro Salem, va assegurar que l’objectiu de l’aposta de Mediaset España pels informatius amb fitxatges com el de Carlos Franganillo no és "influir en la vida política espanyola", sinó buscar "una nova manera d’explicar les notícies".

Així ho va afirmar Salem ahir en un esmorzar informatiu del fòrum Nova Comunicació, al Reial Casino de Madrid, on va presentar l’estratègia social del grup i els objectius de 12 mesos, 12 causes per a aquest 2024: la protecció de la infància i el respecte i cura de la gent gran, la salut, les persones en risc d’exclusió social i la sensibilitat.

"No és un problema d’influència en la vida política espanyola, aquest no és l’objectiu, l’objectiu és valoritzar una eina important de la televisió en obert que són els informatius amb l’objectiu de parlar a tots els tipus de públic, i un altre objectiu és intentar experimentar, innovar, que sigui un llenguatge que ens pugui acostar sempre més al públic, i que sigui una nova manera d’explicar les notícies", va destacar Salem. Els informatius intentaran oferir una informació "independent" i "no prendre partit per una força política o una altra".

El conseller delegat de Mediaset España també va defensar la importància de la televisió en obert davant les plataformes. "Hem de defensar la identitat de la televisió en obert perquè té coses que les plataformes és molt difícil que tinguin perquè el model de negoci és completament diferent", va assegurar.

A més, creu que "no és veritat" que la televisió en obert només la vegi el públic més gran de 60 anys i que els joves només vegin les plataformes. "Si és un contingut interessant continuaran consumint televisió", va afegir, remarcant que cal continuar oferint un contingut d’informació i entreteniment gratuït a tot el públic.

Primers objectius

Entre els pròxims reptes per al 2024, Salem va enumerar la "capacitat de renovar els informatius de Telecinco, parlar amb tota tipologia de públic, invertir més en la part digital", evolucionar en els directes, millorar la capacitat d’entreteniment i "la producció de continguts" per al grup i també per a tercers.

Salem va admetre que el grup audiovisual està interessat en la ràdio, però que també en aquest moment per raons conjunturals, que no estructurals, és un camí "molt complicat". "El problema és veure una mica quina és l’oportunitat de mercat que hi ha en aquest país per a la ràdio. L’oportunitat són la Ser i Prisa, però per raons conjunturals és un camí molt complicat", va apuntar.

Notícies relacionades

Sobre la seva relació amb el conseller delegat d’Atresmedia, Javier Bardají, que era present en l’esdeveniment, Salem va assegurar que mantenen una relació "absolutament cordial", de "gran estima", i que continuen "competint" però "sense crispació, lluita ni rancor".

Quant a qui agafarà el relleu en la presidència de Mediaset España, després de la dimissió de Borja Prado, Salem va avançar que ho comunicaran en les pròximes dues setmanes.