DEL 4 al 14 D’ABRIl
El D’A obrirà amb el film de Lacuesta sobre Los Planetas
No és una pel·lícula sobre la trajectòria de la banda, sinó la reinterpretació de la seva llegenda
La gran cita del cine d’autor de Barcelona presenta un avanç de la seva programació, que comptarà amb un cicle dedicat a la cineasta Catherine Breillat.

El D’A-Festival de Cinema de Barcelona, dedicat essencialment al cine d’autor i independent, escalfa motors. El certamen es desenvoluparà del 4 al 14 d’abril i ahir va presentar un avanç de la seva programació. El film inaugural serà Segundo premio, la peculiar revisitació que Isaki Lacuesta ha realitzat sobre el grup de rock Los Planetas, quinta essència de l’indie espanyol. No és tant una pel·lícula sobre l’etapa de la banda granadina sinó una mena de reinterpretació de la seva llegenda, centrant-se en dos aspectes, el moment en què la baixista original del grup, May Oliver, va decidir abandonar-lo, i la gestació del disc del 1998 Una semana en el motor del autobús, la primera cançó del qual, Segundo premio, dona títol a la pel·lícula.
El Focus d’aquest any està consagrat a la realitzadora francesa Catherine Breillat, autora d’una obra sempre disconforme que ha arribat amb comptagotes a les sales espanyoles i ha sigut premiada en diversos festivals; el 1999 es va estrenar aquí Romance X bàsicament perquè tenia en el repartiment una celebritat masculina del cine porno, Rocco Siffredi. El D’A li dedica un petit cicle que estrenarà el seu treball més recent El último verano, film que va competir en la passada edició de Cannes i és el remake de l’intens drama psicològic danès Reina de corazones.
El certamen ha seleccionat les últimes pel·lícules del cineasta turc Nuri Bilge Ceylan, l’argentí Lissandro Alonso –que al film presentat Eureka torna a treballar amb Viggo Mortensen, protagonista del seu Jauja, i la francesa Catherine Corsini. En l’atent radar de tot allò que es mou en cinematografies no normatives que ofereix el D’A, s’inclouran propostes de cine tibetà com Snow leopard de Pema Tseden, sobre el xoc entre el món rural i les noves tecnologies, o Camping du lac, film de la directora belga Eléonoro Saintagnan enribetat d’elements fantàstics.
Collita espanyola
La collita independent espanyola estarà representada per Sergi Caballero i la seva reflexió sobre Lolo i Sosaku, un argentí i un japonès que es van conèixer a Barcelona i es dediquen a la creació d’instal·lacions i escultures sonores. Acabades de presentar als festivals de Berlín i Rotterdam, aterraran al D’A La hojarasca de Macu Machin, un relat de dones en què el volcà en erupció de La Palma té un paper fonamental, i Historia de pastores de Jaime Puertas, una meditació sobre la vida al camp, un relat de drons i ovelles.
Notícies relacionadesTambé s’hi podran veure Un lugar común, opera prima de Celia Giraldo; Llobás, en la qual el seu director, Pau Calpe, explora de nou el món rural –un dels temes que ha tornat amb força com a imaginari cinematogràfic– ja mostrat a Tros però ara amb elements de caràcter licantrop; i Mamífera, la nova pel·lícula de Liliana Torres (Family tour).
Com és habitual en les últimes edicions, les projeccions del festival s’estendran per diverses sales de Barcelona: CCCB, Mooby Aribau, Zumzeig i la Filmoteca de Catalunya.
- Responsables de 19.000 menors Drets Socials cessa la directora general i el subdirector d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA)
- Pòdcast a Youtube José Elías, sobre el gran problema dels joves: «O espavilen o vindrà…»
- Amanda Hughes: "No hi ha cap altre lloc com Barcelona"
- Les enemigues de l’‘hamami’
- Previsió del Meteocat Set comarques, inclosa la de Barcelona, en avís groc per la intensitat de pluges previstes per a aquest dimarts
- Estudi científic Reduir un 25% del trànsit a Barcelona permetria evitar més de 200 morts per contaminació a l’any
- Selecció espanyola Lamine Yamal, el «superheroi» d’Espanya, s’emancipa
- Llars espanyoles Tornen els plats de Duralex: un conegut supermercat ven la clàssica vaixella amb nous dissenys
- Procés complex La Sagrada Família preselecciona Miquel Barceló, Cristina Iglesias i Javier Marín per esculpir la façana de la Glòria
- Serà nomenat avui El Govern fitxa el gerent de Serveis Socials de la Diputació de Barcelona per dirigir la DGAIA