Jordi Sánchez. Cantant d’OBK
"Disfrutàvem molt de veure amb què ens sorprenia el Jota"

El 1997, OBK era un grup consolidat, amb molts discos venuts i acabat de contractar per una multinacional, però Jordi Sánchez (cantant) i Miguel Ángel Arjona (teclista) no acabaven d’estar satisfets amb un aspecte del seu projecte tecnopop: l’apartat visual. "Buscàvem el nostre Anton Corbijn [el creador de la imatge de Depeche Mode i U2]", explica Sánchez. "Va ser llavors quan J. A. Bayona va arribar a nosaltres a través del Carlos [el seu germà]", que els havia comentat durant una audició que el seu germà era director i havia començat a fer videoclips.
La seva primera col·laboració, A contrapié, es va rodar durant un dia als Monegros amb un pressupost ínfim, de no gaire més de mil euros. "Quan vam veure el resultat, vam saber que havia vingut per quedar-se, amb nosaltres almenys", recorda Sánchez. "Ens va agradar molt el tractament del blanc i negre. La fantasia, la imaginació, la creativitat... I això que aquest era el vídeo, potser, més clarament de Depeche. A partir d’allà, el Jota va expandir la seva creativitat", afegeix.
Notícies relacionadesSánchez parla amb EL PERIÓDICO a La Paloma, el mític espai barceloní on ara fa 23 anys es va rodar el cinquè dels 14 videoclips que van acabar fent junts entre 1997 i 2008. Aquesta peça tan espectacular, Tu sigue así, va ser guardonada amb el premi Ondas al millor videoclip el 2000. "Va quedar impressionant –recorda el Jordi–. Em van posar un ventilador i semblava que estava cantant davant 200.000 persones. Per mi va ser quan el Jota va fer el clic. Quan en aquest país tothom que es dedicava a la creativitat, es va adonar que darrere aquest vídeo hi havia algú a qui s’havia de seguir molt de prop". Bayona ambé va firmar pel·lícules promocionals per a Rosario, Raphael, Lolita, Nena Daconte, Bunbury i, sobretot, Camela, als quals va embarcar en fantasies encantadores basades en gèneres cinematogràfics.
A més de Tu sigue así, amb OBK va firmar vídeos tan cuidats com El cielo no entiende, Falsa moral (cançó i vídeo inspirats en la història de Mary Kay Letourneau molt abans de Secretos de un escándalo) o Quiéreme otra vez, un joc provocador amb iconografies pop. "Amb el Jota, a cada vídeo calia intentar superar-se i calia fer una cosa diferent per no caure en l’avorriment. Disfrutàvem molt de veure amb què ens sorprenia el Jota. A Quiéreme otra vez hi havia molt de David LaChapelle, molt de color. Era una mica riure’s de la frivolitat de la fama, fer un vídeo molt distès, però amb molt impacte visual. Als meus concerts encara és un dels visuals que mantinc".
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- La consellera de Drets Socials viu a cavall de Madrid i Barcelona
- Tribunals Un professor d’institut de Badalona reconeix que va assetjar sexualment tres alumnes
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' torna a emetre's aquest dimecres a Catalunya Ràdio després de la polèmica amb Ter Stegen
- Malalties mentals Un actor de 'Merlí' se sincera sobre la depressió que va patir durant la sèrie: "Em va salvar la vida"
- Al Congrés Óscar Puente, sobre les fallades a Rodalies: «Si hi invertim més, fem inviable la prestació del servei»
- El repte de la longevitat Els pacients crònics complexos de Catalunya ja passen fins a quatre dies més a casa que a l’hospital
- Ple del Parlament Illa promet acabar amb els caos a Rodalies: «No serà fàcil ni immediat, però ho resoldrem»