La BBC adquireix Brutal Media, la productora d’‘El foraster’
BBC Studios va anunciar ahir un acord amb el qual la productora Brutal Media, artífex de programes com El foraster i El paisà i sèries com Les de l’hoquei i Bienvenidos a Edén, es convertirà en el principal braç comercial de la BBC a Espanya. Aquesta incorporació en la xarxa d’entreteniment global de BBC Studios permetrà a l’empresa catalana continuar produint títols originals a Espanya i adaptar els formats del gegant audiovisual britànic, que, al seu torn, distribuirà i produirà els de Brutal Media a l’estranger.
Fundada el 2009, Brutal Media té un historial de producció de programes per a plataformes de streaming i cadenes generalistes en ficció i no-ficció. Els seus últims títols inclouen la recentment anunciada minisèrie original per a Netflix Asalto al Banco Central (amb tres protagonistes de La casa de papel) i L’Acadèmia (que s’estrenarà a TV3 i a la plataforma 3Cat l’1 d’abril), Vintage (3cat), la pel·lícula El club de los lectores criminales (Netflix), les sèries Bienvenidos a Edén (Netflix) i Les de l’hoquei (Netflix, 3Cat), els documentals cinematogràfics The end of the storm (Sky TV, Liverpool FC) i El caso Wanninkhof-Carabantes (Netflix) i la comèdia romàntica T’estimo, imbècil (TVE, Netflix, TV3).
Notícies relacionadesAltres títols
La cartera de Brutal Media també inclou programes com This is opera i This is art, emesos en més de 70 territoris; This is philosophy; Òpera en texans; ficcions com Laia i Felipe y Letizia, a més d’un espai amb molt èxit a TV3, El foraster, que ha tingut la seva versió per a Espanya a TVE amb El paisano. BBC Studios ha llicenciat diversos formats a Espanya durant els últims anys, com Bailando con las estrellas y The great bake off, emesos a les principals cadenes espanyoles. Els fundadors de Brutal Media, Raimon Masllorens i Nèlida Sánchez, continuaran liderant l’equip local de la productora.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Més parlants, menys ús habitual, més bilingüisme: la salut del català, en nou gràfics