Nòvies còmodes i amb caràcter a la BCN Bridal Fashion Week

Les firmes s’adapten a les necessitats de les dones a través de vestits desmuntables i d’altres més pensats en la celebració.

Nòvies còmodes i amb caràcter a la BCN Bridal Fashion Week

ALBA GIRALDO

2
Es llegeix en minuts
Alba Giraldo
Alba Giraldo

Redactora

ver +

La moda nupcial espanyola reivindica el seu domini en el sector un any més a la Barcelona Bridal Fashion Week 2024, que va començar ahir a Fira de Barcelona. Les marques i els dissenyadors catalans hi guanyen rellevància (malgrat ser l’edició amb més presència internacional) gràcies a una exposició de vestits de núvia de firmes catalanes creada per La Fura dels Baus, que es mantindrà fins diumenge a l’avinguda de Maria Cristina i reuneix fins a 150 vestits. Els dissenyadors locals i nacionals van ser també ahir els protagonistes de les primeres desfilades.

JESÚS PEIRÓ

La firma catalana Jesús Peiró, que destaca per la seva aposta per la producció local, els materials sostenibles i l’artesania, va estrenar la passarel·la. La col·lecció Lumière, de Merche Segarra, directora creativa de la marca, va destacar la importància de la llum a través dels teixits.

"El vel és el símbol nupcial per excel·lència. A una noia amb texans i vambes li poses un vel i ràpidament és el personatge", va assegurar la directora creativa. La col·lecció es basa com a concepte en "la doble silueta". I el cercle, treballat en totes les seves mides, evoca "l’estel o la cuca de llum, motius de llum de la natura", va dir Segarra.

La marca Jesús Peiró aspira a conquerir totes les núvies del món. "Nosaltres venem el 80% de la nostra producció a l’estranger, per la qual cosa totes les tipologies de núvia, tots els moments del dia i les ubicacions han de quedar coberts", va explicar la dissenyadora. A la desfilada s’hi van veure des de vestits més tradicionals, d’altres més atrevits (vestit curt, vestits pantaló) i conjunts dinàmics (amb peces desmuntables). Per a Segarra, en un casament "el primer cerimonial és triar el vestit que portaràs aquell dia tan especial. A continuació ja venen totes les altres coses".

YOLANCRIS

Les germanes Yolanda i Cristina, al capdavant de Yolancris, van tornar a fusionar la producció tradicional i la innovació a través de la seva col·lecció Carpe Diem. En les noves propostes, la directora creativa, Yolanda Pérez, manté la tendència dels cut-outs als vestits llisos, afegeix els elements florals (molt presents a gran part de les col·leccions de la BBFW) i incorpora un element que, en paraules de la dissenyadora, "sembla un guix, l’ornamentació que tenen els capitolis". També mostra la seva essència trencadora a través d’un innovador vestit de núvia denim. Per a ella en els dos últims anys "les boutiques s’han tornat una miqueta més retrògrades i clàssiques", una cosa que no respon a les necessitats actuals. "Les nòvies volen anar còmodes i guapes. Per això opten per portar vestits diferents per a la cerimònia i per a la celebració, o escullen vestits amb diferents peces que puguin posar-se al seu gust".

Notícies relacionades

Isabel SanchIs

De la mà d’aquesta dissenyadora i de la seva filla Paula Maiques, la col·lecció s’inspira en la natura i en l’escultura a través de flors en volum i incrustades, així com drapejats envoltants. "És una de les col·leccions més romàntiques de núvia que hem fet fins al moment, tot i que hi ha siluetes modernes", va comentar Maiques. "Cada núvia té la seva personalitat i això s’ha de traslladar al món de la moda", considera la dissenyadora. "El ritual ja no és tant com compartir la felicitat".