Stella Maris, missió complerta
El delirant grup fictici de pop sacre de ‘La Mesías’ salva el món amb la presència d’Albert Pla i Carmen Machi en un espectacle tan ben resolt com hilarant al Primavera.
No sembla un repte fàcil salvar el món cantant, menys des del Primavera Sound, però, per als presents ahir en la jornada inaugural, Stella Maris, aquest delirant grup de pop cristià nascut al cap de Los Javis per a la sèrie La Mesías, el que formen en la ficció sis de les germanes Puig-Baró, dirigides per la seva mare, la Montserrat, una il·luminada molt il·luminada, ho va aconseguir amb escreix.
Podem donar fe, si encara queda per repartir, que els assistents van ser abduïts, entregats, condemnats a seguir un camí hilarant almenys durant uns 40 minuts. Una peça d’esbojarrat teatre musical resolt divinament pels seus creadors, tots ells amb presència en escena: cameo amb pedigrí d’Hidrogenesse (responsables de les cançons de Stella Maris) i ballarugues finals de Los Javis. Les sis germanes en la ficció, liderades per la mirada de vegades inquietant d’Amaia, la criatura més interessant sortida de l’acadèmia d’OT , van aparèixer en escena com aquesta secta que són, movent-se a l’uníson, cantant –amb bases i veus pregravades– a l’uníson, i ballant les seves coreografies robòtiques, caricaturesques.
Prèviament, una veu en off narrava la història que inspira la sèrie i la bogeria dels Puig-Baró, una família empesa per la seva mare a fer el bé per petició del de dalt, aquest veí que ningú ha vist, però de qui se sent parlar. Cal apuntar així mateix que aquest espectacle, únic, creat per al festival, té en la part visual un espectacular suport: imatges inspirades en la cultura mem, en l’estètica d’internet 2000.
Notícies relacionadesFlotant entre el públic
Va sonar, clar, el curt repertori ironicosacre (sempre a favor de burlar-se del sagrat) accelerat en moltes ocasions, amb presència superba d’una versió màquina d’El virolai. També hi van aparèixer castellers per acostar el xou al cel. L’espectacle va anar a més quan el repugnant Albert Pla –entenguin-ho, en el context de la sèrie– va interpretar les dues peces que protagonitza. Però la cosa anava de salvar el món, una idea boja. I d’entre els morts, flotant en un tron entre el públic, va aparèixer Montserrat Baró, és a dir, Carmen Machi en persona, per ressuscitar després a l’escenari. "Montserrat Baró ha ressuscitat. Visca la música electrònica, visca l’EDM, electronic dance music", va proclamar abans d’un tancament que salvava el món quan més descontrolat i infernal era l’aquelarre.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Dos clubs de BCN repeteixen al top 10 mundial del 2024
- Tres hores que van canviar el Barça
- El jesuïta Peris, davant el jutge per la denúncia d’un abús no prescrit
- Dos milions de catalans es beneficiaran de la llei de salut bucodental
- El Govern agilitzarà els 10 tràmits ‘online’ més utilitzats per a la sol·licitud d’ajudes
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Shopping Black Friday 2022: les millors ofertes d’Amazon
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia