CRÍTICA

El son rocker de Keanu Reeves

El son rocker de Keanu Reeves

Manu Mitru

1
Es llegeix en minuts
Juan Manuel Freire
Juan Manuel Freire

Periodista

Especialista en sèries, cinema, música i cultura pop

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Probablemente sigui l’estrella més gran de l’espectacle que ha trepitjat el Primavera aquest any, però tenia reservat un escenari mitjà, el Plenitude, reservat en general per a noms encara per explotar definitivament. Però és que a Keanu Reeves se’l coneix bastant més com a icona de sagues d’acció que com a baixista de Dogstar, grup de rock alternatiu que va arribar a obrir per a Weezer o David Bowie en els 90, tot i que no tingués els hits per fer-se amb aquests noms. Després d’un parèntesi de dues dècades, aquests tres amics es van tornar a ajuntar l’any passat per gravar un altre disc (Somewhere between the power lines and palm trees) i portar el seu somni rock’n’roll una mica més enllà del garatge. El concert de dijous va suposar, van dir, el seu debut a Espanya, on han sigut rebuts com a celebritats. Una marea de mòbils va dificultar la visió de l’escenari durant més del primer tema.

¿Hi havia algú que fos allà per les cançons? Difícil saber-ho, però Dogstar van fer esforços per guanyar-se nous fans amb el seu rock alternatiu de (encara) fort regust dels noranta. Inicialment, al cantant i guitarrista Bret Domrose li van quedar regular els seus falsets angoixats, però des del principi (no ho dic com a fan irredempt de Li diuen Bodhi) Reeves va estar molt sòlid en la seva tasca, ajustant-se amb eficiència a les necessitats del repertori, ja fos el postgrunge, el postpunk o el dance-punk. Domrose va ser qui més es va adreçar al públic; per escoltar les "¡gràcies!" de Reeves va caldre esperar, amb paciència, al final de l’actuació. I això que en més d’una ocasió el vam cridar a plens pulmons pel seu nom.

Notícies relacionades

Dogstar

Escenari Plenitude (31/5/2024)

Temes:

David Bowie