Emilio Sánchez Zaballos: «La producció pròpia és una senya d’identitat»

El responsable d’Atresplayer, pionera en innovació a Espanya i que compleix cinc anys, s’enorgulleix d’oferir 40 produccions originals.

Emilio Sánchez Zaballos: «La producció pròpia és una senya d’identitat»
3
Es llegeix en minuts
Inés Álvarez
Inés Álvarez

Periodista

Especialista en programes de televisió i sèries

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Atresplayer ja va ser pionera el 2013. ¿Es va entendre que els continguts de la televisió lineal tenien més vida a internet i que aquesta nova forma de consumir (quan i on es vulgui) s’estava imposant?

Atresmedia sempre ha tingut clar que era fonamental el posicionament digital. Ha sigut pionera en la innovació digital i ha apostat per la innovació des de fa molts anys. L’aposta per Atresplayer el 2013 i les grans evolucions que ha tingut la plataforma són fruit d’aquest esperit i d’estar molt enganxat a les oportunitats i a l’evolució del mercat. Atresmedia és, no només una televisió líder, sinó un creador de continguts de referència per després aprofitar les finestres de distribució ja siguin a la televisió lineal, en digital o en les vendes a tercers.

La segona revolució es va produir fa cinc anys, els que ara es commemoren, amb Atresplayer Premium com a plataforma de pagament, que va venir a completar l’oferta. ¿De quina manera ho ha fet?

Partíem d’un posicionament històric molt bo. El model de continguts d’Atresmedia ens permetia comptar amb un catàleg de sèries i espais mítics que han marcat diverses generacions. El pagament ens donava l’oportunitat de poder desenvolupar nous productes que no tenien el seu espai en la lineal. Per desenvolupar-ho vam tenir molt en compte que calia arriscar, innovar i complementar els grans formats que ja teníem disponibles gràcies als nostres canals lineals. Aquesta és la clau per oferir un catàleg tan complet amb més de 40 produccions originals en cinc anys i 20 més que tenim en diferents fases de desenvolupament.

Atresplayer Premium es va caracteritzar des d’un primer moment per la producció pròpia, de sèries i documentals, de qualitat. ¿Aquest era el seu objectiu?

Sí, l’objectiu era construir una oferta que barregés varietat i qualitat. Per a nosaltres era, a més, fonamental la producció pròpia. Això ens ha permès tenir control sobre els projectes i poder desenvolupar-los amb una essència local. Buscàvem històries que fossin pròximes en la seva premissa, personatges o context, però que tinguessin també una capacitat de viatjar i ser enteses per qualsevol.

Avui supera els 600.000 subscriptors. ¿Correspon aquesta xifra a l’objectiu que tenien o prioritzen el prestigi que suposa tenir una plataforma amb producció pròpia que guanya premis?

Jo crec que és un suport a la feina que hem fet. Però també una motivació per continuar creant i innovant. La producció pròpia és una senya d’identitat i com a tal creiem que continuarà sent el pilar de futur de la nostra oferta. Aquesta producció pròpia de la plataforma no inclou només els originals, sinó que parlem també de marques com El Hormiguero, La Voz, El intermedio, Salvados… Tota aquesta varietat en l’oferta és el que fa que la proposta d’Atresplayer sigui molt difícil d’igualar.

Notícies relacionades

¿A què es deu que al juliol es fusionessin Atresplayer i Atresplayer Premium i en què ha consistit aquesta renovació?

És una evolució lògica. Quan vam apostar pel pagament el 2019 era important que la gent entengués que Atresplayer anava més enllà dels continguts de televisió i per a això vam fer el focus a Atresplayer Premium. Després la gent ha interioritzat que l’oferta de la plataforma és molt més i que hi ha una part de subscripció que té una molt bona acceptació. Per això ens semblava lògic tornar a posar el focus a Atresplayer com a marca general i parlar després ja d’usuaris Premium que poden disfrutar d’avantatges i de continguts originals.