Peeping Tom porta al TNC ‘S 62’, la seva obra menys ballada en 23 anys d’història

El text s’imposa a la dansa en la nova peça de Peeping Tom, premiada companyia belga amb un peu a Catalunya, molt estimada pel públic barceloní, que torna al TNC a partir d’avui i fins al dia 16. El títol de l’obra, S 62° 58’, W 60° 39’, es refereix a les coordenades de l’illa de la Decepció, que està situada a la península Antàrtica, al centre de l’estret de Bransfield.
El fred, el gel, el vent i un paisatge inhòspit i desèrtic emmarquen aquesta posada en escena que dirigeix Franck Chartier. Allà ha quedat atrapat el veler on viatgen els protagonistes d’aquesta història, actors i ballarins de certa edat que tenen entre 40 i 60 anys, majoritàriament. "És una ficció peepintoniana i una obra que planteja què és el teatre avui en l’era de TikTok, Instagram i Youtube", assegura Franck Chartier.
Notícies relacionadesPlantejada com una ficció que es va parant i reiniciant en un assaig en què apareixen tota una sèrie de coses que el públic no acostuma a veure. Fins i tot s’hi sent la veu de Chartier donant indicacions als actors. "Aquesta obra és completament diferent de Triptych. És molt més parlada. És la peça més teatral que hem fet en aquests 23 anys d’història", comenta Chartier, que ha dirigit aquest espectacle de creació que va ser estrenat amb èxit a la passada Biennal de Dansa de Lió (França).
L’escenografia blanca amb un terra inestable, que imita el gel amb estructures d’escuma, ha limitat la possibilitat de ballar, tot i que alguna cosa intenta el ballarí més jove del grup, Chey Jurado, que té 35 anys. El repartiment es completa amb Marie Gyselbrecht, Lauren Langlois/Yi-Chun Liu, Sam Louwyck, Romeu Runa i Dirk Boelens, amb la col·laboració especial de la polifacètica cantant Eurudike De Beul. "L’obra parla sobre nosaltres, sobre la nostra professió i els sacrificis que suposa. ¿Què té aquesta caixa negra que fa que ho deixem tot?", va assenyalar el director.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- RAMBLA FLAMENCA La ‘bailaora’ japonesa La Yunko debuta al Liceu
- Concert Califato 3/4 sedueix amb el seu folklore arribat del futur
- Conflicte La Mina reclama un pla per actuar en cas d’incidents greus
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Programa de celebració Badia apel·la a la memòria històrica per celebrar els seus 50 anys de vida