Julieta, una ambició fenomenal
La jove cantant barcelonina, flamant fitxatge de Sony, desperta l’interès de la indústria amb el seu pop electrònic en català. El seu nom serà un dels grans reclams de la jornada de demà de la cita del Parc del Fòrum.
A Jan Peris, mànager de Julieta, li va arribar a principis del 2021 l’encàrrec per part de José Manuel Ceballos, el seu soci a Music Bus, l’agència que porta la carrera de l’artista catalana, de valorar el treball i les maneres d’una jove cantant barcelonina que en aquell moment no arribava als 20 anys. Es van trobar en un estudi i la primera cançó que va sonar va ser Nayades, una lluminosa peça en català i francès sorprenentment ben presentada per a algú que comença. "Em va encantar", recorda Peris. La música de Julieta Gracián Salas, de 23 anys, té alguna cosa d’hipnòtic, d’encanteri. No hi va haver dubtes i, és clar, Peris treballa ara amb qui, en paraules de Rojuu, un altre brillant i molt diferent artista de la seva generació, "és la persona amb més futur que hi ha dins d’una indústria molt competitiva, no només a Catalunya, també a Espanya."
Això, evidentment, no només ho pensa Rojuu –que, per cert, va reservar un espai al seu recent disc Los sueños de Nube per a la seva col·lega i antiga companya d’institut–, i aquesta indústria de què ell parla ha anat corrent a trucar a Julieta a mesura que anava confirmant el seu talent amb álbums com Ni llum ni lluna (2022) o 5AM (2023), enlluernador pop electrònic amb influències llatines. A Music Bus ja van notar a l’estiu del 2022, amb el senzill Tu Juru Ju, que l’artista començava "a sonar molt", però la "confirmació total" va arribar a principis del 2023, quan la barcelonina va encadenar singles amb èxit i van començar a tenir "moltes propostes de col·laboracions, de concerts, tot funcionava molt bé". Més enllà d’aquests oferiments, explica Peris, van trucar "totes les grans discogràfiques", cosa que ha acabat amb Sony Music –"la primera que va trucar"– anunciant a finals d’abril la incorporació de Julieta al seu segell. La història d’aquest fitxatge comença per dalt.
Julieta, a partir de les seves cançons, principalment en català però també en castellà (amb la seva mare parla en català i amb el seu pare, en castellà) i amb pinzellades en anglès o francès, sobre els vaivens de l’amor –¿hi ha res que sigui més pop que això?– ja havia començat a crear aquesta identitat de diva pop que anhelava, amb referents com Angéle, Rosalía o Dua Lipa. Hi ha coses que hi ajuden, com el lema bastant encertat Catalan dream que va arribar gairebé per casualitat inspirat en Britney Spears. O aquest udol, crit de guerra, que apareix en alguns dels seus temes i que els seus fans repeteixen als seus concerts.
Ho podran comprovar els que s’acostin al Share Festival, on actua demà en una jornada comandada pel pop en femení. "Ho té tot. Fa música contemporània, en italià diria fresca, molt actual, lleugera i de qualitat, i estem segurs que serà una veu del futur", afirma el director de l’esmentat festival barceloní, Stefano Maccarone.
Una proposta, la de Julieta, que, tornant al seu fitxatge per Sony, va cridar l’atenció de, directament, Josep Maria Barbat, president de Sony Music Iberia. "Me la vaig trobar per TikTok fa un any i escaig. Jo no estava molt al dia de l’escena catalana, però ho vaig compartir amb el meu equip, que ja la coneixia, i tots vam pensar que tenia molt de talent, que era molt interessant. La vam conèixer personalment, ens va explicar la seva idea i la seva ambició artística i ens va animar encara més. És performer, compositora, productora, una artista molt molt completa pel jove que és i el recorregut que ha tingut", comparteix el cap del segell a Espanya i Portugal. "És una artista amb moltes capacitats, molt talent i una ambició molt clara, que potser és el més difícil de trobar", remarca Barbat.
Ambició internacional
Notícies relacionadesUna esperança pop en català amb ambició internacional que s’obre pas en un moment en què, segons Barbat, "el pop electrònic guanya posicions, és un bon moment per desenvolupar una carrera des d’aquest gènere, però pas a pas". De fet, el president de Sony Iberia revela que la catalana va despertar un destacable interès fa unes setmanes en una reunió internacional de la discogràfica a Miami. "Jo a Julieta no li veig sostre, per a mi és una artista amb capacitat de desenvolupar-se internacionalment. Referències com Rosalía, Bad Gyal... La veig en aquest àmbit. És el que busquem, però, sobretot, és el que pensem, que el seu talent la portarà fins allà," assegura Peris.
Amb Sony, Julieta ha tret, per ara, dues cançons: Haiku, en català, i Full Romance, en castellà. N’hi ha que temen que pel camí perdi el primer. "A totes les reunions amb les discogràfiques vam anar amb la condició que no hi hagués imposició idiomàtica, i no n’hi ha", revela Peris.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- SHOPPING Helly Hansen té les millors rebaixes d’hivern: ¡a meitat de preu!
- Com més població, més recursos
- L’Advocacia de l’Estat veu compatible la condemna del procés i l’amnistia
- Trapero aposta per un increment dels Mossos per rebaixar el crim